stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Digitálna garáž: Vyťažte z webu maximum!

17. novembra 2016viktoria.kolcako

Počuli ste už o tomto projekte? Ak nie, je najvyšší čas sa s ním zoznámiť, pretože  digitálne zručnosti sú v dnešnej dobe veľmi dôležité a potrebné nielen pre kariérny rast, ale aj pre osobný rozvoj. Slovenský Google tento rok spustil celoročný program „Pomáhame Slovensku rásť“, ktorého prvým krokom je spustená bezplatná online vzdelávacia platforma s názvom Digitálna garáž.

step_five_image_url – kópiaInternet je dnes hlavným médiom pre väčšinu podnikateľov slúžiacim na spojenie so zákazníkmi a prezentovanie vlastnej tvorby. Google si na základe tejto skutočnosti v roku 2015 stanovil cieľ digitálne vyškoliť až jeden milión Európanov. Tento cieľ sa mu podarilo splniť a svoje ambície posunul na vyškolenie dvoch miliónov podnikateľov, firiem a študentov. Do tejto iniciatívy sa zapojilo aj Slovensko s vlastným lokálnym vzdelávacím programom „Pomáhame Slovensku rásť“.

„Na Slovensku už vyrástlo niekoľko svetových digitálnych firiem, čo ukazuje na obrovský potenciál, ktorý tu máme. Internet prináša jedinečnú šancu inovatívnym slovenským firmám z malej krajiny efektívne zamieriť na veľké svetové trhy. Veľmi ma teší, že v tomto smere podporíme vzdelávanie v oblasti digitálnych zručností, či už ide o export, firmy rôznych veľkostí alebo študentov. Zapojiť sa môže každý,“ uviedol Rasťo Kulich, riaditeľ slovenského Googlu.

Vzdelávacia platforma s názvom „Digitálna garáž“ obsahuje jednoduché edukačné videá a kvízy. Záujemcovia si môžu prispôsobiť obsah kurzu podľa toho, v ktorej konkrétnej digitálnej sfére sa chcú vzdelávať. „Názov platformy súvisí s tým, že viaceré úspešné firmy kedysi začínali v „garáži“. Budeme radi, ak tá naša Digitálna garáž pomôže slovenským firmám a podnikateľom začať novú etapu v ich biznise a dosiahnuť väčší úspech, ktorý možno ani nepredpokladali,“ hovorí Michal Zachar, marketingový manažér Google pre Českú republiku a Slovensko.

step_one_image_url – kópiaDigitálna garáž bola vytvorená v spolupráci s digitálnymi expertmi, ako aj odborníkmi na vzdelávanie, písanie a používateľské prostredie a je navrhnutá tak, aby nevyžadovala žiadnu technickú zdatnosť používateľa. Nepoužíva sa tu žiaden nezrozumiteľný technický žargón a jednotlivé problémy sú vysvetlené na situáciách zo života, teda zo skúseností majiteľov malých firiem. Tento program je bezplatný. Knižnica tém je pre budúceho podnikateľa zaujímavá a na výber ponúka 23 tém: správna tvorba webových stránok, zužitkovanie mobilného zariadenia, ako si založiť online obchod, marketing na sociálnych sieťach, optimalizácia webu pre vyhľadávače a iné.

Autorka: Radka Grečná

Zdroj a foto: Medialne.etrend.sk;  Digitálna garáž

Related Articles

Aj Ty v IT umožní 5-tisíc dievčatám nahliadnuť do sveta programovania

15. marca 2018Monika Hossova

S programom Google Career Certificates získajú jeho absolventi potrebné digitálne zručnosti uplatniteľné v praxi

18. marca 2021Monika Hossova

Google sa chystá zoraďovať výsledky vyhľadávania podľa dôveryhodnosti

8. apríla 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.