stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Dr. Slavíková: Zvyšovanie mediálnych kompetencií študentov, rodičov a učiteľov je mimoriadne potrebné, užitočné a aj spoločensky prínosné

23. septembra 2017viktoria.kolcako

PhDr. Nataša Slavíková je vedúcou osobnosťou vzniku a tvorby Koncepcie mediálnej výchovy v Slovenskej republike v kontexte celoživotného vzdelávania. Je autorkou a iniciátorkou publikácií a projektov v oblasti ochrany detí a mládeže pred negatívnym vplyvom médií, informačnej etiky a zvyšovania úrovne mediálnej gramotnosti v kontexte celoživotného vzdelávania. V rámci svojho pôsobenia spolupracuje aj s Fakultou masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, ktorá má v oblasti rozvoja mediálnej gramotnosti a posilňovania mediálnej výchovy na Slovensku zásadné postavenie.

Pri príležitosti osláv 20. výročia založenia Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave zverejňujeme otvorený list Dr. Slavíkovej adresovaný vedeniu fakulty.

Vážená pani dekanka, 

ďakujem za pozvanie na slávnostné zhromaždenie pri príležitosti 20.výročia založenia Fakulty masmediálnej fakulty UCM v Trnave.     

Dvadsiate výročie FMK sa odohráva v čase keď si v žiadnej sfére nevieme predstaviť život bez médií, keď deti a mládež sú stále viac fascinovaní vizualizáciou, narastajúceho zrýchlenia informácií v čase a priestore keď všetci sme v zajatí internetu, smarfónov, smajlíkov, lajkov a pod. Rozptylom digitálneho obsahu a nárastom počtu online platforiem narastajú nové príležitosti ale aj stále sofistikovanejšie riziká. V takomto prostredí sú iniciatívy a aktivity Fakulty mediálnej komunikácie UCM zamerané na zvyšovanie mediálnych kompetencií študentov, rodičov a učiteľov nielen mimoriadne potrebné a užitočné ale aj spoločensky a pedagogicky prínosné.

Som presvedčená, že inovatívne a kreatívne vedenie Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave výrazne prispelo na Slovensku k zvyšovaniu úrovne mediálnej výchovy, k podpore občianstva, pozitívnej socializácii detí mládeže a k implementácii Koncepcie mediálnej výchovy SR kontexte celoživotného vzdelávania. Skvalitnilo ponuku vzdelávania  na Slovensku v oblasti mediálnej gramotnosti; s dôrazom na podporu kritického porozumenia mediálnych obsahov, výchovu k hodnotám a formovania pozitívnych postojov. Jedinečnosť fakulty je aj v tom, že prináša moderný pohľad na aktivizujúce integrovanie témy, s dôrazom na ľudský rozmer digitálneho prostredia.

Fakulta masmediálnej komunikácie sa stala v priebehu rokov tiež  hnacou silou prepájania polarizovanej existencie formálnych a neformálnych vzdelávacích prostredí v oblasti mediálnej výchovy, dvoch paralelných svetov reálneho a virtuálneho. Veľkú úlohu v neformálnom vzdelávacom prostredí zohráva aj IMEC Medzinárodné centrum mediálnej výchovy, kde neustále pribúdajú informácie, výskumy, publikácie, metodiky a projekty z predmetnej problematiky a ktoré často využívajú aj aktéri  formálneho  vzdelávania.

Vysoký kredit FMK UCM prostredníctvom kvalitného vzdelávania študentov, organizovaním vedeckých konferencií,  publikačnej či vedecko-výskumnej práci je oceňovaný prostredníctvom rôznych domácich a zahraničných subjektov z rôznych sfér spoločenského a kultúrneho života.

FMK UCM úspešne ukazuje cestu k zvyšovaniu úrovne mediálnej gramotnosti v kontexte celoživotného vzdelávania na Slovensku, svojimi aktivitami podporuje transgramotnosť, ktorá spája gramotnosť mobilov, filmovú, internetovú,  čitateľskú a gramotnosť hier.

Zvyšovanie úrovne mediálnej gramotnosti je to dlhodobá úloha,  stále prítomná. Fakulte a jej vedeniu blahoželám k úspechom a verím, že FMK je trvalo udržateľný projekt a bude tu tak dlho, ako budú existovať všadeprítomné médiá.

PhDr. Nataša Slavíková

Related Articles

PREDĹŽENIE PRIHLASOVANIA do súťaže Najlepšie príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na ZŠ a SŠ

17. decembra 2018Monika Hossova

Vyhodnotenie súťaže Najlepšie príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na základných a stredných školách

2. júna 2016viktoria.kolcako

DUCM 2017: Malí študenti spoznali tajomstvá digitálnych hier

13. júla 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.