stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Facebook podporí médiá zasiahnuté krízou

31. marca 2020Monika Hossova

Sociálna sieť Facebook poskytne 25 miliónov dolárov formou núdzového grantu miestnym americkým médiám a ďalších 75 miliónov dolárov investuje do reklamy. Spoločnosť Facebook v pondelok oznámila, že podporí médiá globálne zasiahnuté pandémiou koronavírusu sumou 100 miliónov dolárov.

“Spravodajské organizácie pracujú za mimoriadnych podmienok, aby informovali ľudí počas pandémie COVID-19,” uviedla riaditeľka pre mediálnu spoluprácu firmy Campbell Brownová. Dodala, že “v čase, keď je žurnalistika potrebná viac ako inokedy, príjmy z reklamy klesajú pre vplyv vírusu na ekonomiku”. Celkovo 25 miliónov dolárov poskytne Facebook formou núdzového grantu miestnym americkým médiám a ďalších 75 miliónov dolárov investuje do reklamy u spravodajských organizácií po celom svete. Facebook uviedol, že granty ponúkne “vydavateľom, ktorí to najviac potrebujú v najviac postihnutých krajinách”.

Tento krok prichádza v období, keď rastú obavy zo škrtov a zatvorenia spravodajských organizácií, ktoré zasiahli obmedzenia a obrovský pokles zisku z reklamy v dôsledku krízy. Spoločnosti Facebook a Google v posledných mesiacoch zintenzívnili úsilie na pomoc médiám po kritike, že ich dominantné postavenie v online reklame sťažuje médiám profitovať z digitálnych operácií.

Zdroj: TASR

Related Articles

Pozitívne správy sa dostávajú do popredia

11. novembra 2017viktoria.kolcako

Facebook predstavil nový žurnalistický projekt

27. januára 2017viktoria.kolcako

Facebook posilnil opatrenia proti hoaxom o koronavíruse a vakcínach

9. februára 2021Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.