stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Facebook podporí médiá zasiahnuté krízou

31. marca 2020Monika Hossova

Sociálna sieť Facebook poskytne 25 miliónov dolárov formou núdzového grantu miestnym americkým médiám a ďalších 75 miliónov dolárov investuje do reklamy. Spoločnosť Facebook v pondelok oznámila, že podporí médiá globálne zasiahnuté pandémiou koronavírusu sumou 100 miliónov dolárov.

“Spravodajské organizácie pracujú za mimoriadnych podmienok, aby informovali ľudí počas pandémie COVID-19,” uviedla riaditeľka pre mediálnu spoluprácu firmy Campbell Brownová. Dodala, že “v čase, keď je žurnalistika potrebná viac ako inokedy, príjmy z reklamy klesajú pre vplyv vírusu na ekonomiku”. Celkovo 25 miliónov dolárov poskytne Facebook formou núdzového grantu miestnym americkým médiám a ďalších 75 miliónov dolárov investuje do reklamy u spravodajských organizácií po celom svete. Facebook uviedol, že granty ponúkne “vydavateľom, ktorí to najviac potrebujú v najviac postihnutých krajinách”.

Tento krok prichádza v období, keď rastú obavy zo škrtov a zatvorenia spravodajských organizácií, ktoré zasiahli obmedzenia a obrovský pokles zisku z reklamy v dôsledku krízy. Spoločnosti Facebook a Google v posledných mesiacoch zintenzívnili úsilie na pomoc médiám po kritike, že ich dominantné postavenie v online reklame sťažuje médiám profitovať z digitálnych operácií.

Zdroj: TASR

Related Articles

Facebook bojuje proti šikanovaniu

24. septembra 2018Monika Hossova

Facebook bojuje proti fake news, používateľom prideľuje skóre dôveryhodnosti

28. augusta 2018Monika Hossova

Spoločnosť Facebook tento rok odstránila už 583 miliónov falošných účtov

18. mája 2018Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.