stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Nové štatistiky správania sa užívateľa Facebooku

17. novembra 2018Monika Hossova

Facebook zverejnil nové výsledky výskumov týkajúcich sa  správania sa užívateľov pri sledovaní televízie a sociálnych sietí. Ďalší sa zameriava na využitie aplikácie Instant Messagingu v komunikácií medzi firmou a spotrebiteľom.

Televízia a sociálne siete

Väzby sociálnych sietí a televízie pripravovali v Brazílií, Francúzsku a Nemecku spolu s Indonéziou, Veľkou Britániou i USA. Veľká časť respondentov odpovedala, že venuje pozornosť svojim mobilným telefónom počas sledovania televízneho programu. 28% z opýtaných si prezerá telefón počas televíznych programov. 50% si vezme do rúk mobilný telefón počas reklám, kým je televízia zapnutá. Výsledky poukazujú na rozdiely podľa krajín a regiónov a veku. Mladšia generácia strávi až o 60% viac času na mobile počas sledovania televíznej reklamy než staršia generácia. Zaujímavé výsledky vyvstali aj, akým aplikáciám venujú užívatelia pozornosť počas sledovania televízie. S vysokým náskokom vedú sociálne siete a aplikácie pre zasielanie správ ako napríklad Messenger.

Graf zobrazujúci, ktorým aplikáciám venujú užívatelia najväčšiu pozornosť počas sledovania TV.

Ukazuje sa, že televízna reklama je pre mladšiu generáciu nezaujímavá. Radšej v tom čase venujú pozornosť mobilnému telefónu a aplikáciám v ňom. Firmy dostávajú jasný signál, že investovať do reklamy sa oplatí na Facebooku alebo Instagrame, kde budú reklamu vnímať viac než na televíznej obrazovke. Kompletné výsledky správy sú dostupné online.

Výsledky sú prospešné aj pre firmy

Druhý výskum sa venoval využívaním aplikácií Instant Messagingu vo firemnej komunikácii. Firma spolu s užívateľmi si každý mesiac na Messengri pošlú viac ako 10 miliárd správ. Štatistiky dokazujú, že komunikačné aplikácie majú vysoký potenciál vo firemnej sfére. Vzostup zaznamenávajú komunikačných aplikácií ako Messenger, Direct Message na Instagrame alebo WhatsApp. Výskum spravil Facebook v Brazílii, Veľkej Británii, Indii a USA na vzorke 8 100 ľudí. Najčastejšie sa konverzácie týkajú otázok a pripomienok na produkty. Ďalšou témou sú otázky ohľadom rezervácie produktu a nákupu alebo otázky mierené na podporu ohľadom produktov a služieb.

Graf vzostupu komunikačných aplikácií

 

V prípade, že sa zákazník chce dozvedieť viac informácií o produkte, je potrebené ponúknuť vhodné komunikačné kanály. Rýchla a efektívna reakcia môže pomôcť premeniť užívateľa na zákazníka. Viac výsledkov nájdete na online.

Zdroj: FB

Ilustračný obrázok: Pixabay

lb

Related Articles

Fact-checkingový program už aj na Slovensku

12. februára 2020Monika Hossova

Začala vysielať prvá detská televízia v slovenskom jazyku

5. januára 2015viktoria.kolcako

Pozitívne správy sa dostávajú do popredia

11. novembra 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.