stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

FMK získala akreditáciu na nový doktorandský študijný program

7. decembra 2021Monika Hossova

Slovenská akreditačná agentúra pre vysoké školstvo  udelila Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave akreditáciu na nový doktorandský  študijný program s názvom „mediálne a informačné kompetencie“.  Prijímacie konanie pre záujemcov o štúdium sa uskutoční už začiatkom budúceho roka, pričom prví študenti budú môcť nastúpiť od letného semestra akademického roku 2021/2022.

 Doktorandský študijný program „mediálne a informačné kompetencie“ reaguje na aktuálne spoločenské výzvy spojené s nárastom dezinformácií, hoaxov a konšpiračných teórií,  ich vplyvom na jednotlivcov i celú spoločnosť. „V tejto súvislosti vyvstáva naliehavá potreba odborníkov, ktorí sa budú vedieť pohybovať v prostredí narastajúcich dezinformačných kampaní a šírenia kontroverzného mediálneho obsahu, adekvátne naň reagovať a efektívne čeliť týmto aktuálnym výzvam,“ informoval vedúci katedry mediálnej výchovy doc. Mgr. Norbert Vrabec, PhD.

Nový doktorandský študijný program  nadväzuje na doterajšie  aktivity FMK v študijnom odbore mediálne a komunikačné štúdiá. Rozširuje jeho pôsobnosť o nové a dôležité dimenzie – mediálne a informačné kompetencie, kritické myslenie a mediálne vzdelávanie. Tie sú nevyhnutným predpokladom pre  správnu orientáciu v prostredí digitálnych platforiem používajúcich čoraz sofistikovanejšie stratégie pre upútanie a udržanie pozornosti publika.  Študijný program je prirodzeným vyústením dlhodobého úsilia FMK, ktorá práve  mediálnej výchove, rozvoju kritického myslenia a ozdraveniu mediálneho ekosystému dlhodobo venuje značnú časť svojich vedecko-výskumných, publikačných, projektových i vzdelávacích aktivít.

Noví doktorandi budú mať príležitosť participovať aj na viacerých medzinárodných a domácich projektoch, ktoré sa týmto témam venujú. Jedným z nich je medzinárodný projekt Central European Digital Media Observatory (CEDMO), realizovaný v rámci európskeho programu EU CONNECTING EUROPE FACILITY. Hlavným koordinátorom projektu je Center of Artificial Intelligence Journalism, ktoré pôsobí pri Fakulte sociálních věd Univerzity Karlovej v Prahe. Na projekte okrem FMK participuje aj francúzska tlačová agentúra AFP, fact-checkingová agentúra Demagog.cz a univerzitné pracoviská z viacerých krajín EÚ. Projekt je  zameraný na vývoj praktických nástrojov zameraných na detekciu a odhaľovanie dezinformácií, falošných správ a hoaxov – okrem iného aj  s využitím nástrojov umelej inteligencie. Súčasťou projektu sú aj rôzne typy analytických a výskumných aktivít, ako aj praktické činnosti v oblasti zvyšovania mediálnej, informačnej a digitálnej gramotnosti detí, dospievajúcich i ďalších cieľových skupín.

Zdroj: FMK UCM

Related Articles

Mediálne workshopy pre školy: Žiaci sa zdokonaľovali vo filmovej tvorbe

26. júna 2019Monika Hossova

Žiaci základných škôl sa zúčastnili workshopu o tvorbe školských časopisov

3. júna 2019Monika Hossova

Medzinárodné centrum mediálnej gramotnosti IMEC a Školiace mediálne centrum pri FMK UCM organizuje onlinový seminár pre učiteľov

1. marca 2021Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.