stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Konferencia EANA o dezinformáciách

7. apríla 2019Monika Hossova

3.-4. apríla sa konala v Berlíne jarná konferencia Európskej aliancie tlačových agentúr (EANA). Niesla sa v tematickej rovine o možnostiach tlačových agentúr v boji s dezinformáciami. Konferencia sa oficiálne začala príhovorom eurokomisára pre rozpočet a ľudské zdroje Günthera Oettingera. Hovoril o kľúčovej úlohe, ktorú masové médiá zohrávajú v demokratických spoločnostiach. Spomenul aj pridanú hodnotu inovácií pre mediálne projekty.

Peter Kropsch, generálny riaditeľ agentúry DPA a prezident EANA, sa vo svojom príspevku zameral na víziu budúcnosti EANA. Povedal, že “EANA je organizácia určená na výmenu scenárov a stratégií na najvyššej úrovni s cieľom smerovať naše agentúry k zmysluplnej a úspešnej budúcnosti,” vyhlásil Kropsch, pričom zdôraznil aj “potrebu zviditeľniť EANA na medzinárodnej scéne a najmä v európskych inštitúciách, v snahe zväčšiť vplyv (EANA) v medzinárodnej mediálnej komunite”.

Príspevok Alexandra Iona Giboia prezentoval výsledky výskumu venovaného médiám, ktorý uskutočnila EANA v spolupráci s London School of Economics and Political Science (LSE). Jedným zo spoločných cieľov členov organizácie by podľa neho malo byť “etablovanie tlačových agentúr ako najdôveryhodnejšieho zdroja informácii v mediálnom priestore”. Vnímanie výstupov produkovaných tlačovými agentúrami ako “verejných statkov” môže podľa generálneho tajomníka EANA napomôcť k získaniu väčšieho počtu zákazníkov.

Hlavným rečníkom na konferencii bol hovorca Európskej komisie (EK) Margaritis Schinas. Venoval sa problematike boja EÚ s dezinformáciami. “Našim cieľom je zabezpečiť slobodné a spravodlivé voľby do Európskeho parlamentu prostredníctvom ochrany dát, transparentnosti, kybernetickej ochrany, spolupráce, ale aj primeraných trestov, ktoré by mali garantovať, že všetci budú rešpektovať pravidlá,” vyhlásil Schinas. Hovorca v tejto súvislosti spomenul aj zavedenie peňažných trestov pre tie európske politické strany a politické nadácie, ktoré sa pokúsia narúšať pravidlá Všeobecného nariadenia EÚ o ochrane údajov (GDPR) s cieľom ovplyvňovať výsledky volieb.

Druhým špeciálnym hosťom bol prezident News Media International vo vydavateľstve Axel Springer Jan Bayer. Vyzdvihol, že úspešnosť jednotlivých médií by nemala byť meraná výhradne predajnosťou a počtami klikov. “Média by mali slúžiť vyššiemu cieľu, ktorým je poskytovanie hodnoverných informácií,”uzavrel Bayer.

EANA, ktorej členom je aj Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR), je tradičná stavovská organizácia tlačových agentúr z Európy. Jej úlohou je formulovať, koordinovať a spoločnými silami riešiť výzvy agentúrnej žurnalistickej práce v dynamicky sa meniacich trhových, legislatívnych a technologických podmienkach a v otázkach autorských práv.

Zdroj: TASR

lb

Related Articles

Prešovskí žiaci budú súťažiť v žurnalistickej tvorbe

10. októbra 2016viktoria.kolcako

Konferencie na FMK UCM sa zúčastní aj uznávaný odborník z oblasti mediálnej výchovy David Buckingham

12. apríla 2016viktoria.kolcako

Na konferencii Školy s rešpektom sa diskutovalo o navrhovanej zmene systému vzdelávania v základných školách

25. novembra 2016viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.