stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Voľby sa menia vplyvom moderných technológií

27. marca 2019Monika Hossova

Volebné kampane sa menia pod vplyvom moderných technológií. Kandidátom pomáhajú personalizovať komunikáciu prakticky na kohokoľvek bez toho, aby opustili sídlo svojho štábu. Platí, že úspešní sú tí, ktorí dokážu využiť záplavu dát, ktorú o sebe ľudia zverejňujú. Môže za to rozmach sociálnych sietí, ale aj rýchly pokrok v oblastiach umelej inteligencie, strojového učenia či rôznych analytických nástrojov. Tie dokážu presne cieliť svoje posolstvá podľa veku, vzdelania, záujmov, bydliska či pohlavia a do detailov merať, s akou odozvou sa stretli.

„Báza dát sa nedá vybudovať zo dňa na deň. Na druhej strane, ich zdrojov je viacero – od sociálnych sietí, návštev internetovej stránky až po telefonické či emailové správy,” tvrdí odborník na marketingové riešenia spoločnosti SAP Martin Dudek. „Ľudia zanechávajú informácie o svojich preferenciách vďaka tomu, ako označia váš príspevok, zdieľajú, kliknú na odkaz na webe, strávia na ňom istý čas či napíšu reakciu do diskusie,” dodal Dudek. Softvér dokáže rozpoznávať z videa, či je na ňom muž alebo žena v určitom veku, alebo nastaviť posielanie správ presne na čas, keď si adresát najčastejšie číta poštu.

Technológie dokážu automaticky vytvoriť presné segmenty voličov na celú populáciu a vďaka typickým znakom ich osloviť tým spôsobom, aby sa k nim odkaz dostal. Preto napríklad nemusíte byť fanúšikom stránky istého kandidáta, ale jeho príspevok áno, napríklad cez reklamu na rôznych vyhľadávačoch. „Pomocou analýzy vie používateľ moderných analytických IT nástrojov zistiť, že vo vybranom kraji je najsilnejšou témou otázka nízkych miezd, že trápi predovšetkým stredoškolsky a vysokoškolsky vzdelaných ľudí vo veku do 35 rokov, a to hlavne ženy,” vysvetľuje Dudek. „Systém automaticky prepája anonymný svet s dátami, ktoré má z danej lokality zo svojich neanonymných zdrojov, a tým vytvára akoby mapu nálad a preferencií ľudí v danom regióne aj podľa, povedzme, majetkovej či vekovej štruktúry,” hovorí Martin Dudek.

Kandidát vo voľbách vie vďaka softvéru posielať správy s konkrétnym oslovením a obsahom. Taktiež dokáže upraviť svoj web presne na mieru individuálneho návštevníka. Spraví to tým spôsobom, že sa mu zobrazia iné titulky či banery ako blízkemu človeku, ktorý už patrí do odlišného segmentu. „Človek nemusí byť ani fanúšikom profilu kandidáta. No patrí do okruhu priateľov niekoho, ktorý fanúšikom je, a tak možno veľmi účinne a presne osloviť aj jeho,” vysvetlil Dudek.

Zdroj: TASR

lb

Related Articles

Prieskum: Európania sa obávajú šírenia dezinformácií pri voľbách do EP

4. decembra 2018Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.