stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Mediálna gramotnosť v online prostredí

1. februára 2016norbert.vrabec

Táto sekcia prináša široké spektrum informácií týkajúcich sa mediálnej gramotnosti vo vzťahu k internetu a online komunikácii. Obsahuje výskumné správy, monografie, články , výsledky výskumov a pod. Nájdete tu tiež viaceré príklady dobrej praxe zamerané na možnosti eliminovania rizík a ohrození v rámci internetovej komunikácie, príspevky týkajúce sa  bezpečného používania internetu, mobilných telefónov a nových online technológií.  Príklady dobrej praxe ukazujú aké majú rodičia, učitelia i samotné deti možnosti vysporiadať sa s rôznymi formami ohrozenia a rizikového správania  v online komunikácií.

Dynamické rozšírenie internetu a sociálnych sietí bezprostredne ovplyvňuje prakticky každú oblasť spoločenského života. Nové médiá priamo či nepriamo ovplyvňujú vzorce správania, postoje i rytmus každodenných aktivít jednotlivcov i celých sociálnych skupín.  Ich vplyv môžeme pozorovať na úrovni kognitívnej, psychomotorickej i afektívnej. V rámci spoločenských vzťahov pôsobia na celé spektrum segmentov – od vzdelávacieho systému, cez ekonomiku, politiku, správu vecí verejných až po praktické fungovanie mediálnych organizácií.  Táto sekcia sa preto tiež zameriava na nové príležitosti a výzvy  na rozvoj mediálnej a informačnej gramotnosti, ktoré  komunikácia v kyberpriestore prináša pre jednotlivca i spoločnosť. Naším cieľom je mapovať pokrok v tejto oblasti – v medzinárodnom kontexte i na úrovni jednotlivých krajín – a prinášať informácie o zaujímavých výskumoch i politických iniciatívach, preferovaných metodológiách,  zaujímavých riešeniach týkajúcich sa prenosu výskumných zistení do vzdelávacej praxe.

[full]

[/full]

Related Articles

Rozhovory na aktuálne témy z mediálnej výchovy

14. februára 2016viktoria.kolcako

TURECKO

1. februára 2016norbert.vrabec

Seriál: Mediálna gramotnosť v Európe – Belgicko

13. júna 2016viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.