stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Mediálna gramotnosť v online prostredí

1. februára 2016norbert.vrabec

Táto sekcia prináša široké spektrum informácií týkajúcich sa mediálnej gramotnosti vo vzťahu k internetu a online komunikácii. Obsahuje výskumné správy, monografie, články , výsledky výskumov a pod. Nájdete tu tiež viaceré príklady dobrej praxe zamerané na možnosti eliminovania rizík a ohrození v rámci internetovej komunikácie, príspevky týkajúce sa  bezpečného používania internetu, mobilných telefónov a nových online technológií.  Príklady dobrej praxe ukazujú aké majú rodičia, učitelia i samotné deti možnosti vysporiadať sa s rôznymi formami ohrozenia a rizikového správania  v online komunikácií.

Dynamické rozšírenie internetu a sociálnych sietí bezprostredne ovplyvňuje prakticky každú oblasť spoločenského života. Nové médiá priamo či nepriamo ovplyvňujú vzorce správania, postoje i rytmus každodenných aktivít jednotlivcov i celých sociálnych skupín.  Ich vplyv môžeme pozorovať na úrovni kognitívnej, psychomotorickej i afektívnej. V rámci spoločenských vzťahov pôsobia na celé spektrum segmentov – od vzdelávacieho systému, cez ekonomiku, politiku, správu vecí verejných až po praktické fungovanie mediálnych organizácií.  Táto sekcia sa preto tiež zameriava na nové príležitosti a výzvy  na rozvoj mediálnej a informačnej gramotnosti, ktoré  komunikácia v kyberpriestore prináša pre jednotlivca i spoločnosť. Naším cieľom je mapovať pokrok v tejto oblasti – v medzinárodnom kontexte i na úrovni jednotlivých krajín – a prinášať informácie o zaujímavých výskumoch i politických iniciatívach, preferovaných metodológiách,  zaujímavých riešeniach týkajúcich sa prenosu výskumných zistení do vzdelávacej praxe.

[full]

[/full]

Related Articles

Rozbieha sa deviaty ročník Mediálnej školy. Bude plne akreditovaný!

12. septembra 2017viktoria.kolcako

VEĽKÁ BRITÁNIA

1. februára 2016norbert.vrabec

Študenti napísali knihu mediálnych rozprávok

25. marca 2015viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.