stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Mladých nezaujíma politika

29. decembra 2017viktoria.kolcako

Podľa prieskumu Slovenskej akadémie vied (SAV) mladí ľudia vo veku od 18 do 24 rokov nemajú záujem o politiku. Viac ako 41% mladých si článok o domácom politickom dianí prečíta len raz za týždeň. 

Prieskum realizovala agentúra MVK pre Inštitút strategických analýz SAV a zúčastnilo sa ho 1600 respondentov. Okrem toho, že mladí ľudia nemajú záujem o politické dianie, z výskumu vyplynulo aj to, že v ich životoch hrajú dôležitú rolu sociálne siete. Na Facebooku strávi viac ako hodinu denne až 65% opýtaných. “V tejto chvíli žijeme v ére Facebooku. Pre nás je to výzva na ďalší výskum, ktorý bude sledovať, do akej miery sú ľudia pasívnymi alebo aktívnymi používateľmi sociálnych sietí a vôbec internetu. Je dôležité vedieť, čo vlastne spraví s ľuďmi a ich myslením to, že sa pohybujú až v takejto miere v digitálnom prostredí, je to výzva pre psychológov, sociológov, antropológov,” konštatoval Juraj Draxler, vedúci Inštitútu strategických analýz SAV. Ďalším zaujímavým zistením je aj to, že až 40% všetkých respondentov uviedlo, že nedôverujú tradičným médiám. Následne až 45% respondetov sleduje alternatívne médiá. Podľa Draxlera sú prieskumy ako tento odrazom nálad, postojov, ale i vedomostí občanov Slovenska.

Zdroj: Teraz.sk

Related Articles

Nové štatistiky správania sa užívateľa Facebooku

17. novembra 2018Monika Hossova

Kódex správania sa je efektívnym nástrojom v boji proti nezákonnému obsahu na internete

21. januára 2018viktoria.kolcako

Ducklin: Tri otázky, ktoré by ste si mali klásť nielen v Deň bezpečného internetu

10. februára 2015viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.