stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Mladých nezaujíma politika

29. decembra 2017viktoria.kolcako

Podľa prieskumu Slovenskej akadémie vied (SAV) mladí ľudia vo veku od 18 do 24 rokov nemajú záujem o politiku. Viac ako 41% mladých si článok o domácom politickom dianí prečíta len raz za týždeň. 

Prieskum realizovala agentúra MVK pre Inštitút strategických analýz SAV a zúčastnilo sa ho 1600 respondentov. Okrem toho, že mladí ľudia nemajú záujem o politické dianie, z výskumu vyplynulo aj to, že v ich životoch hrajú dôležitú rolu sociálne siete. Na Facebooku strávi viac ako hodinu denne až 65% opýtaných. “V tejto chvíli žijeme v ére Facebooku. Pre nás je to výzva na ďalší výskum, ktorý bude sledovať, do akej miery sú ľudia pasívnymi alebo aktívnymi používateľmi sociálnych sietí a vôbec internetu. Je dôležité vedieť, čo vlastne spraví s ľuďmi a ich myslením to, že sa pohybujú až v takejto miere v digitálnom prostredí, je to výzva pre psychológov, sociológov, antropológov,” konštatoval Juraj Draxler, vedúci Inštitútu strategických analýz SAV. Ďalším zaujímavým zistením je aj to, že až 40% všetkých respondentov uviedlo, že nedôverujú tradičným médiám. Následne až 45% respondetov sleduje alternatívne médiá. Podľa Draxlera sú prieskumy ako tento odrazom nálad, postojov, ale i vedomostí občanov Slovenska.

Zdroj: Teraz.sk

Related Articles

Kódex správania sa je efektívnym nástrojom v boji proti nezákonnému obsahu na internete

21. januára 2018viktoria.kolcako

Influencerov sledujú Slováci hlavne na Facebooku. Najčastejšie len zo zvedavosti alebo kvôli pekným fotkám

15. januára 2018viktoria.kolcako

Vedú tínedžeri tajný sociálny život?

19. júna 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.