stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Nevysvetliteľné fakty lásky: Používatelia „Macov“ patria k najväčším romantikom na sociálnych sieťach

14. februára 2017viktoria.kolcako

Pri príležitosti sviatku všetkých zamilovaných – dňa sv. Valentína – zverejnila spoločnosť Kaspersky Lab výsledky unikátneho prieskumu. Podarilo sa jej totiž zaznamenať príznaky neobyčajne romantického správania sa na sociálnych sieťach. Zdá sa, že tí používatelia, ktorí sa prihlasujú do svojich účtov na sociálnych sieťach z Mac zariadení, sú otvorenejší vo veciach lásky. S obľubou využívajú sociálne siete na zoznámenie sa, zorganizovanie rande či vyhľadávanie sexuálnych partnerov. Rovnako sú náchylnejší podeliť sa o svoje skúsenosti a zážitky z ľúbostného života s priateľmi na sociálnych sieťach. Otázkou je, či sa za ich túžbou po romantickom dobrodružstve skrýva väčšia obrazovka? 

Kaspersky LabKaždý vzťah začína zoznámením. A práve v tomto úvodnom momente sú, podľa prieskumu, majitelia Mac počítačov nepochybne lídrami spomedzi používateľov ostatných zariadení. Až 14 % z nich sa v prieskume priznalo, že využíva sociálne siete na zorganizovanie rande s nádejou na začiatok vzťahu, pričom 11 % si prostredníctvom nich hľadá sexuálnych partnerov. To je dvojnásobne viac ako je priemer u všetkých ostatných respondentov (8 % a 5% pre porovnanie). Preto nie je vôbec prekvapivé, že práve fanúšikovia Macov patria k tým, ktorí nemajú problém odhaliť svoj súčasný stav čo sa týka vzťahu (83 % vs. 63 %) a ich sexuálnu orientáciu (70 % vs. 44 %) na sociálnych sieťach.  

Platí to aj v prípade zdieľania informácií o ich romantických aktivitách – až tretina (31 %) z nich nemá problém podeliť sa na sociálnych sieťach o ich zážitky, skúsenosti či poznatky vo veciach lásky. Je zjavné, že používatelia ostatných zariadení s tým majú oveľa väčší problém – v prieskume sa k týmto aktivitám priznalo len necelých 16 % v priemere.

Do akej miery však ovplyvňujú sociálne siete tých, ktorí majú v reálnom živote existujúce vzťahy (partnerov)? Takmer polovica všetkých respondentov (46 %) sa zhodla v tom, že ich vzťah sa zlepšil vďaka sociálnym sieťam. Používatelia Macov patria k tým najšťastnejším aj v tomto ohľade (68 %). Je to spôsobené možno aj tým, že práve používatelia Mac zariadení s obľubou využívajú na komunikáciu s milovaným partnerom práve sociálne siete (45 %), pričom u ostatných respondentov to bolo len 36 %  v priemere.

„Akosi nám uniklo, že virtuálne aktivity začínajú čoraz viac ovplyvňovať naše životy, vrátane našich vzťahov s tými, ktorých najviac milujeme. Poznáme samozrejme veľa prípadov, kedy môžu byť sociálne siete prospešné práve v otázkach lásky – aj vďaka ním môžeme byť v neustálom spojení s ľuďmi, ktorí sú od nás v danom momente fyzicky vzdialení. Nesmieme však zabúdať aj na riziká, ktoré sú s takou komunikáciou spojené. Mali by sme byť naozaj ostražití v tom, čo všetko na sociálnych sieťach zdieľame so svojimi priateľmi. Stretli sme sa už žiaľ aj so situáciami,  kedy naopak sociálne siete spôsobili oslabenie či dokonca rozpad partnerského vzťahu,” konštatoval Jan Sekera, regionálny manažér spoločnosti Kaspersky Lab.

Aby sme sa vyhli niečomu oveľa nebezpečnejšiemu ako je „horúčka z lásky“ odporúčajú experti z Kaspersky Lab používať spoľahlivé bezpečnostné riešenia. V digitálnom svete sa môžu  fanúšikovia Apple zariadení spoľahnúť napr. na Kaspersky Internet Security pre Mac.

 

kaspersky labO spoločnosti Kaspersky Lab  

Kaspersky Lab patrí medzi popredné svetové spoločnosti zaoberajúce sa kybernetickou bezpečnosťou. Bola založená v roku 1997. Dlhodobú analýzu hrozieb, ako aj dlhoročné skúsenosti v oblasti internetovej bezpečnosti využíva spoločnosť Kaspersky Lab pri vývoji bezpečnostných riešení a služieb zameraných na ochranu podnikov, kritických infraštruktúr, štátnych či vládnych inštitúcií, ale aj bežných spotrebiteľov po celom svete. Portfólio spoločnosti Kaspersky Lab zahŕňa komplexné riešenia v oblasti ochrany koncových bodov, ako aj množstvo špecializovaných bezpečnostných riešení a služieb poskytujúcich účinnú ochranu proti sofistikovaným a neustále sa vyvíjajúcim digitálnym hrozbám. Viac ako 400 miliónov používateľov a 270 tisíc korporátnych klientov po celom svete využíva na svoju ochranu technológie a riešenia vyvinuté spoločnosťou Kaspersky Lab. 

Zdroj: Tlačová správa, Monika Révayová – Grayling Slovakia – monika.revayova@grayling.com

Related Articles

Ducklin: Tri otázky, ktoré by ste si mali klásť nielen v Deň bezpečného internetu

10. februára 2015viktoria.kolcako

Aký je stav výučby mediálnej výchovy na českých stredných školách?

16. marca 2017viktoria.kolcako

Vedú tínedžeri tajný sociálny život?

19. júna 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.