stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Na Slovensku sa vzdeláva 2,9% dospelých

16. októbra 2017viktoria.kolcako

Podľa ministerky školstva, vedy, výskumu a športu Martiny Lubyovej je celoživotné vzdelávanie dôležité. Na Slovensku sa však vzdeláva len 2,9 % dospelých. Uviedla to v Bratislave počas konferencie Asociácie inštitúcií vzdelávania dospelých v SR – Učiace sa mestá.

Klaudius Šilhár, prezident Asociácie inštitúcií vzdelávania dospelých v SR sa vyjadril, že s takýmto nízkym percentom vzdelávajúcich sa dospelých sa radíme na chvost Európy. ,,Situácia je taká, že Slovák si ďalšie vzdelávanie platí z vlastného vrecka. Teda, keď sa potrebuje zlepšiť v jazykoch alebo v počítačových zručnostiach, jediná možnosť je zaplatiť si to sám.“ Problémom je aj financovanie ďalšieho rozvoja. ,,Po celom Slovensku bolo v priebehu minulého týždňa pripravených viac ako 60 aktivít, v rámci ktorých mohli ľudia zadarmo absolvovať rôzne semináre, prednášky, workshopy či zažiť deň otvorených dverí“, uviedol Šilhár. Cieľom tohto podujatia bolo propagovať myšlienku, že nie všetko sa dá naučiť v škole.

Slovensko sa začiatkom októbra stalo 33. krajinou, ktorá svoj národný kvalifikačný rámec priradila k európskemu kvalifikačnému rámcu. V nadväznosti na túto skutočnosť podnikne ďalšie kroky v oblasti kvalifikácie. ,,Plánujeme zaviesť označenie úrovne európskeho kvalifikačného rámca na slovenské doklady o vzdelávaní do konca roka 2018“, uviedla Lubyová.

Autorka: Veronika Vrúbelová

Zdroj: Teraz.sk, Foto: Digitálna koalícia

Related Articles

AMES, poď sa hrať! Študenti FMK UCM v Trnave pripravili akciu pre mladších kolegov

6. mája 2017viktoria.kolcako

FMK UCM v Trnave zmapovala úroveň mediálnej gramotnosti dospelých na Slovensku

30. mája 2016viktoria.kolcako

RTVS pracuje na novej relácii Školský klub

17. marca 2020Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.