stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe

Na Slovensku sa vzdeláva 2,9% dospelých

16. októbra 2017viktoria.kolcako

Podľa ministerky školstva, vedy, výskumu a športu Martiny Lubyovej je celoživotné vzdelávanie dôležité. Na Slovensku sa však vzdeláva len 2,9 % dospelých. Uviedla to v Bratislave počas konferencie Asociácie inštitúcií vzdelávania dospelých v SR – Učiace sa mestá.

Klaudius Šilhár, prezident Asociácie inštitúcií vzdelávania dospelých v SR sa vyjadril, že s takýmto nízkym percentom vzdelávajúcich sa dospelých sa radíme na chvost Európy. ,,Situácia je taká, že Slovák si ďalšie vzdelávanie platí z vlastného vrecka. Teda, keď sa potrebuje zlepšiť v jazykoch alebo v počítačových zručnostiach, jediná možnosť je zaplatiť si to sám.“ Problémom je aj financovanie ďalšieho rozvoja. ,,Po celom Slovensku bolo v priebehu minulého týždňa pripravených viac ako 60 aktivít, v rámci ktorých mohli ľudia zadarmo absolvovať rôzne semináre, prednášky, workshopy či zažiť deň otvorených dverí“, uviedol Šilhár. Cieľom tohto podujatia bolo propagovať myšlienku, že nie všetko sa dá naučiť v škole.

Slovensko sa začiatkom októbra stalo 33. krajinou, ktorá svoj národný kvalifikačný rámec priradila k európskemu kvalifikačnému rámcu. V nadväznosti na túto skutočnosť podnikne ďalšie kroky v oblasti kvalifikácie. ,,Plánujeme zaviesť označenie úrovne európskeho kvalifikačného rámca na slovenské doklady o vzdelávaní do konca roka 2018“, uviedla Lubyová.

Autorka: Veronika Vrúbelová

Zdroj: Teraz.sk, Foto: Digitálna koalícia

Related Articles

Projekt Moja prvá škola bude pokračovať aj budúci rok

19. decembra 2016viktoria.kolcako

Deň slobody v školách: Učitelia najlepšie vedia, aké potreby majú ich žiaci

17. júna 2018Monika Hossova

Komenského inštitút: Pripojte sa k inšpiratívnym učiteľom a učiteľkám, ktorí majú odvahu robiť veci inak!

10. apríla 2018Monika Hossova

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.