Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/9/f/9fd5c483-d723-4e1a-a2d0-4ed8a7af7d31/medialnavychova.sk/web/wp-content/themes/Zephyr/framework/templates/blog/single-post.php on line 56
Pri príležitosti sviatku všetkých zamilovaných – dňa sv. Valentína – zverejnila spoločnosť Kaspersky Lab výsledky unikátneho prieskumu. Podarilo sa jej totiž zaznamenať príznaky neobyčajne romantického správania sa na sociálnych sieťach. Zdá sa, že tí používatelia, ktorí sa prihlasujú do svojich účtov na sociálnych sieťach z Mac zariadení, sú otvorenejší vo veciach lásky. S obľubou využívajú sociálne siete na zoznámenie sa, zorganizovanie rande či vyhľadávanie sexuálnych partnerov. Rovnako sú náchylnejší podeliť sa o svoje skúsenosti a zážitky z ľúbostného života s priateľmi na sociálnych sieťach. Otázkou je, či sa za ich túžbou po romantickom dobrodružstve skrýva väčšia obrazovka?
Každý vzťah začína zoznámením. A práve v tomto úvodnom momente sú, podľa prieskumu, majitelia Mac počítačov nepochybne lídrami spomedzi používateľov ostatných zariadení. Až 14 % z nich sa v prieskume priznalo, že využíva sociálne siete na zorganizovanie rande s nádejou na začiatok vzťahu, pričom 11 % si prostredníctvom nich hľadá sexuálnych partnerov. To je dvojnásobne viac ako je priemer u všetkých ostatných respondentov (8 % a 5% pre porovnanie). Preto nie je vôbec prekvapivé, že práve fanúšikovia Macov patria k tým, ktorí nemajú problém odhaliť svoj súčasný stav čo sa týka vzťahu (83 % vs. 63 %) a ich sexuálnu orientáciu (70 % vs. 44 %) na sociálnych sieťach.
Platí to aj v prípade zdieľania informácií o ich romantických aktivitách – až tretina (31 %) z nich nemá problém podeliť sa na sociálnych sieťach o ich zážitky, skúsenosti či poznatky vo veciach lásky. Je zjavné, že používatelia ostatných zariadení s tým majú oveľa väčší problém – v prieskume sa k týmto aktivitám priznalo len necelých 16 % v priemere.
Do akej miery však ovplyvňujú sociálne siete tých, ktorí majú v reálnom živote existujúce vzťahy (partnerov)? Takmer polovica všetkých respondentov (46 %) sa zhodla v tom, že ich vzťah sa zlepšil vďaka sociálnym sieťam. Používatelia Macov patria k tým najšťastnejším aj v tomto ohľade (68 %). Je to spôsobené možno aj tým, že práve používatelia Mac zariadení s obľubou využívajú na komunikáciu s milovaným partnerom práve sociálne siete (45 %), pričom u ostatných respondentov to bolo len 36 % v priemere.
„Akosi nám uniklo, že virtuálne aktivity začínajú čoraz viac ovplyvňovať naše životy, vrátane našich vzťahov s tými, ktorých najviac milujeme. Poznáme samozrejme veľa prípadov, kedy môžu byť sociálne siete prospešné práve v otázkach lásky – aj vďaka ním môžeme byť v neustálom spojení s ľuďmi, ktorí sú od nás v danom momente fyzicky vzdialení. Nesmieme však zabúdať aj na riziká, ktoré sú s takou komunikáciou spojené. Mali by sme byť naozaj ostražití v tom, čo všetko na sociálnych sieťach zdieľame so svojimi priateľmi. Stretli sme sa už žiaľ aj so situáciami, kedy naopak sociálne siete spôsobili oslabenie či dokonca rozpad partnerského vzťahu,” konštatoval Jan Sekera, regionálny manažér spoločnosti Kaspersky Lab.
Aby sme sa vyhli niečomu oveľa nebezpečnejšiemu ako je „horúčka z lásky“ odporúčajú experti z Kaspersky Lab používať spoľahlivé bezpečnostné riešenia. V digitálnom svete sa môžu fanúšikovia Apple zariadení spoľahnúť napr. na Kaspersky Internet Security pre Mac.
Kaspersky Lab patrí medzi popredné svetové spoločnosti zaoberajúce sa kybernetickou bezpečnosťou. Bola založená v roku 1997. Dlhodobú analýzu hrozieb, ako aj dlhoročné skúsenosti v oblasti internetovej bezpečnosti využíva spoločnosť Kaspersky Lab pri vývoji bezpečnostných riešení a služieb zameraných na ochranu podnikov, kritických infraštruktúr, štátnych či vládnych inštitúcií, ale aj bežných spotrebiteľov po celom svete. Portfólio spoločnosti Kaspersky Lab zahŕňa komplexné riešenia v oblasti ochrany koncových bodov, ako aj množstvo špecializovaných bezpečnostných riešení a služieb poskytujúcich účinnú ochranu proti sofistikovaným a neustále sa vyvíjajúcim digitálnym hrozbám. Viac ako 400 miliónov používateľov a 270 tisíc korporátnych klientov po celom svete využíva na svoju ochranu technológie a riešenia vyvinuté spoločnosťou Kaspersky Lab.
Zdroj: Tlačová správa, Monika Révayová – Grayling Slovakia – monika.revayova@grayling.com