stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Nová publikácia o vývoji mediálnej výchovy v Európe

26. júna 2017viktoria.kolcako

Renomované britské vydavateľstvo Routledge vydalo publikáciu Public Policies in Media and Information Literacy in Europe. Táto publikácia sa zaoberá vývojom a aktuálnymi trendmi v oblasti mediálnej a informačnej gramotnosti v európskych krajinách. Spoluautorom významnej knihy je aj doc. Mgr. Norbert Vrabec, PhD. z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. 

Podstatou tohto knižného počinu je priblíženie vývojových trendov v oblasti mediálnej a informačnej gramotnosti v digitálnom veku. Publikácia predstavuje komparatívnu a kultúrnu analýzu uvedených gramotností v európskych krajinách. V jednotlivých kapitolách sa autori sústreďujú na definovanie mediálnej a informačnej gramotnosti. Problematiku skúmajú z hľadiska politiky a legislatívnych rámcov a sústreďujú sa aj na možnosti vzdelávania v tejto oblasti, financovanie či posudzovanie úrovne mediálnej a informačnej gramotnosti obyvateľstva krajín. Docent Norbert Vrabec z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave je spoluautorom kapitoly týkajúcej sa posudzovania úrovne gramotností a financovania ich rozvoja (Evaluation and funding of Media and Information Literacy – Piermarco Aroldi, Miguel Vicente, Norbert Vrabec). 

Cieľom publikácie je rozšírenie diskusie v problematike mediálnej a informačnej gramotnosti a výzva ku kolektívnemu skúmaniu gramotností. Publikácia je určená pre študentov, výskumných a akademických pracovníkov, ale aj pre tvorcov verejnej politiky, učiteľov a organizácie, ktoré sa svojou činnosťou dotýkajú mediálnej a informačnej gramotnosti. 

Publikáciu je možné si zakúpiť prostredníctvom Amazon.com alebo priamo na stránke vydavateľstva.

Zdroj: Routledge, Foto: Ewa Rozkosz (Flickr)

Related Articles

Žiaci si preveria svoju schopnosť odhaľovať dezinformácie

12. apríla 2017viktoria.kolcako

Časopis Schody rozvíja mediálnu gramotnosť seniorov

30. júla 2017viktoria.kolcako

Nový študijný program v oblasti mediálnej výchovy na FMK

12. augusta 2012viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.