stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Nová publikácia o vývoji mediálnej výchovy v Európe

26. júna 2017viktoria.kolcako

Renomované britské vydavateľstvo Routledge vydalo publikáciu Public Policies in Media and Information Literacy in Europe. Táto publikácia sa zaoberá vývojom a aktuálnymi trendmi v oblasti mediálnej a informačnej gramotnosti v európskych krajinách. Spoluautorom významnej knihy je aj doc. Mgr. Norbert Vrabec, PhD. z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. 

Podstatou tohto knižného počinu je priblíženie vývojových trendov v oblasti mediálnej a informačnej gramotnosti v digitálnom veku. Publikácia predstavuje komparatívnu a kultúrnu analýzu uvedených gramotností v európskych krajinách. V jednotlivých kapitolách sa autori sústreďujú na definovanie mediálnej a informačnej gramotnosti. Problematiku skúmajú z hľadiska politiky a legislatívnych rámcov a sústreďujú sa aj na možnosti vzdelávania v tejto oblasti, financovanie či posudzovanie úrovne mediálnej a informačnej gramotnosti obyvateľstva krajín. Docent Norbert Vrabec z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave je spoluautorom kapitoly týkajúcej sa posudzovania úrovne gramotností a financovania ich rozvoja (Evaluation and funding of Media and Information Literacy – Piermarco Aroldi, Miguel Vicente, Norbert Vrabec). 

Cieľom publikácie je rozšírenie diskusie v problematike mediálnej a informačnej gramotnosti a výzva ku kolektívnemu skúmaniu gramotností. Publikácia je určená pre študentov, výskumných a akademických pracovníkov, ale aj pre tvorcov verejnej politiky, učiteľov a organizácie, ktoré sa svojou činnosťou dotýkajú mediálnej a informačnej gramotnosti. 

Publikáciu je možné si zakúpiť prostredníctvom Amazon.com alebo priamo na stránke vydavateľstva.

Zdroj: Routledge, Foto: Ewa Rozkosz (Flickr)

Related Articles

Na konferencii Megatrendy a médiá 2016 privítali zahraničných odborníkov z oblasti mediálnej výchovy

26. apríla 2016viktoria.kolcako

Špeciálna príloha časopisu Respekt sa venuje fenoménu dezinformácií

3. apríla 2017viktoria.kolcako

SRBSKO

1. februára 2016norbert.vrabec


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.