stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe

Projekt LoGaSET: Geolokačné hry ako aktuálne, originálne a inovatívne metódy pre vzdelávanie a učenie seniorov

27. marca 2018Monika Hossova

Vzdelávanie seniorov v oblasti používania mobilných telefónov, tzv. smartfónov je aktuálnou otázkou týkajúcou sa implementovania nových technológií do života staršej generácie.

Práve preto sa Fakulta masmediálnej komunikácie zapojila do medzinárodného projektu LoGaSET pod hlavičkou Erasmus Plus  KA2 – Stratigické partnerstvo pre celoživotné vzdelávanie.

Cieľom projektu je rozvoj didaktiky geolokačných herných modelov venovaných seniorom, tvorba nových poznatkov v tejto oblasti pre profesionálov pracujúcich so staršími ľuďmi a taktiež aj pokrytie vedeckého výskumu v takých oblastiach ako andragogika, gerontológia a psychológia.

Výsledky projektu budú kombináciou vedeckého výskumu a praktickej aplikácie geolokačných hier do života opatrovateľov či lektorov pracujúcich so seniormi a dôchodcami.

Očakávania projektu

  • zabezpečiť atraktívnejší program pre starnúcu časť populácie, a to v súlade z ich potrebami a očakávaniami
  • zvýšenie kvalifikácie lektorov
  • rozvoj účinných aktivít s cieľom obohatiť lokálne komunity seniorov

Cieľová skupina

  • seniori vo veku 60 a viac
  • všetci účastníci potrebujú vlastniť smartfón/iPhone s pripojením na internet
  • účastníci by mali mali mať základné skúsenosti s používaním smarfónu

Priebeh projektu

Ešte v novembri 2013 poľská časť tímu zrealizovala pilotnú štúdiu s názvom Geolokačné hry ako didaktická metóda vo sfére digitálnych technológií. Výsledkom bolo zistenie, ktoré prinieslo fakt, že geolokačné hry spôsobili nárast:

  • efektívnosti učenia účastníkov
  • tempa upevňovania poznatkov účastníkov
  • levelu sebaistoty účastníkov

V súčasnosti je projekt zameraný na zodpovedanie otázky, či sú geolokačné hry efektívnym nástrojom edukácie na poli IT. Tentokrát však projekt pojme viacero lekcií na rôzne témy spojené s IT s väčším a rovnomenným počtom účastníkov.

Veríme, že digitálne zručnosti sú viac než len schopnosť narábať s IKT a zahŕňajú schopnosti ako kritické, kreatívne a kolaboratívne používanie IKT.

V nadchádzajúcom období všetky štyri zúčastnené krajiny plánujú zrealizovať pilotnú fázu výskumu, a to síce komparáciu dvoch vyučovacích metód. Jeden šesťčlenný tím seniorov sa bude učiť pracovať s vybranými aplikáciami ako napríklad Google Maps, Google Translator, QR kód skener, fotoaparát a iné klasickým prednáškovým spôsobom. Na druhej strane bude skupina, ktorá absolvuje geolokačný tréning, ktorého cieľom bude spoznať a naučiť sa pracovať s aplikáciami v teréne. Po vyhodnotení tejto časti bude proces pokračovať už vo väčších skupinách. Okrem toho bude v rámci projektu pripravená príručka pre potenciálnych lektorov a konferencia, na ktorej lektorov zaškolí profesionálny tím, aby mohli ďalej pokračovať v týchto aktivít pri svojej práci so seniormi.  

Partneri projektu:

  • Fundacja Pro Scientia Publica – Polish
  • Mykolo Romerio Universiteras – Lithuania
  • The University of Ss Cyril and Methodius (UCM) – Slovakia
  • Kairos Europe – UK
  • Erasmus +

Webová stránka: http://logaset.eu

Facebook: https://www.facebook.com/LoGaSET/          

Twitter: https://twitter.com/LoGaSET

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/logaset/

Logá:

Autor: Tím LoGaSET, Ilustračné foto: idea canal

Related Articles

Žiaci základných škôl sa zúčastnili workshopu o tvorbe školských časopisov

3. júna 2019Monika Hossova

Svet bez ružových okuliarov

26. apríla 2018Monika Hossova

Časopis Schody rozvíja mediálnu gramotnosť seniorov

30. júla 2017viktoria.kolcako

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.