stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Scratch Starter – Programovanie pre deti: nová pomôcka pre vyučovanie informatiky

11. septembra 2017viktoria.kolcako

Knihu Scratch Starter – Programovanie pre deti  vytvorili odborníci z Learn2Code. K dispozícii ju dostali zdarma všetky základné školy. Učiteľom môže pomôcť inovovať vyučovanie informatiky, ktorá nepochybne patrí k dôležitým predmetom vo vzdelávaní. 

"Do škôl sa postupne dostávajú moderné technológie, ale to samo o sebe nestačí. My musíme podať pomocnú ruku aj samotným pedagógom, ktorí informatiku na školách učia, aby sme z informatiky nespravili nudný predmet, ale aby sme podnietili kreativitu detí a rozvíjali ich logické myslenie zábavnou formou," povedal Peter Pellegrini, krstný otec knihy.

Kniha vyšla s podporou Nadácie Volkswagen Slovakia a Nadácie ESET. Nadväzuje na vzdelávaciu platformu Kidscodr.sk, ktorá vznikla tento rok. Ide o vzdelávací portál, ktorý ponúka osnovy pre výučbu programovania, tvorby algoritmov, ale aj herného dizajnu. Tieto pomôcky sú určené najmä pre učiteľov, no zároveň pomáhajú rozvíjať kreativitu, logické myslenie a technické zručnosti žiakov, a to zábavnou formou. Autor knihy Ľuboš Jaroš upozorňuje na dôležitosť digitálnej gramotnosti: "Sme presvedčení, že vieme ovládať počítač, ak si vieme spustiť hru, prečítať článok na internete alebo napísať prácu do školy. To však neznamená, že naozaj vieme pracovať s technológiami a sme digitálne gramotní."

mh

Zdroj: Teraz.sk, Foto: Vojtěch Marek, aktualne.cz

Related Articles

Používanie digitálnych zariadení môže spôsobiť problémy vo vzťahoch

2. mája 2018Monika Hossova

Vzdelávaniu v informatike chýba praktická orientácia

4. mája 2017viktoria.kolcako

Ducklin: Tri otázky, ktoré by ste si mali klásť nielen v Deň bezpečného internetu

10. februára 2015viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.