stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Stredná priemyselná škola zo Svidníka koordinuje európsky projekt zameraný na mediálnu výchovu

11. marca 2015viktoria.kolcako

Projekt Mediálna výchova od pasívnych konzumentov k aktívnym tvorcom je schválený novým programom Európskej komisie Erasmus plus. Jeho koordinátorom je slovenská škola Stredná priemyselná škola (SPŠ) vo Svidníku. Program zapája do spolupráce partnerské školy z Portugalska, Talianska, Grécka a Španielska. logo_sps_svidnik-page-001

“Napriek tomu, že žiadna z týchto škôl nemá skúsenosti s vyučovaním mediálnej výchovy, tému pokladáme za veľmi aktuálnu a potrebnú pre súčasné fungovanie škôl, ako aj pre profesionálny rast pedagógov, ktorý by mal byť v súlade s potrebami a záujmami študentov,” približuje pedagogička Darina Kocúrová zo SPŠ Svidník.

Medzinárodný charakter tohto projektu napomôže zúčastneným nahliadnuť do problematiky mediálnej výchovy, porovnať ju a zlúčiť odlišnosti jednotlivých krajín v postoji k mediálnej výchove a jej implementácii v školách stredoškolského vzdelávania.

“Hlavným zámerom projektu je vytvoriť tzv. „banku“ učebných materiálov, nápadov a prezentácií zrealizovaných výstupov žiakov prostredníctvom webovej stránky European Media Education Lab, ktorá bude prístupná širokej verejnosti.

Učebné plány budú zamerané na praktické vyučovanie mediálnej výchovy s využitím rôznych mediálnych foriem. Ich validita a obsah budú pred zverejnením online otestované počas spoločných krátkodobých stretnutí našich žiakov vo vopred dohodnutej krajine, ako aj individuálne v jednotlivých partnerských školách, či už v rámci bežného vyučovania alebo počas mimoškolských aktivít a krúžkov,” vysvetľuje Darina Kocúrová.

MediaPrize2011Webová stránka  ponúkne možnosť aj iným učiteľom zverejňovať svoje materiály a podeliť sa so svojimi skúsenosťami s vyučovaním mediálnej výchovy. Pred samotným zostavovaním učebných materiálov, ktoré sú hlavným cieľom projektu, chce škola zistiť rozdiely týkajúce sa mediálnej výchovy a jej implementácie v jednotlivých zúčastnených krajinách, ako aj získať prvotné informácie o postoji učiteľov k tejto tematike. Preto vytvorila dotazník, ktorý bol zostavený v anglickom jazyku a následne preložený do všetkých piatich jazykov krajín participujúcich na tomto projekte.

“Momentálne zbierame údaje online formou. Veľmi by sme ocenili aktívny prístup a zapojenie učiteľov stredných škôl do tohto prieskumu,” uviedla školská kordinátorka projektu Darina Kocúrová

Dôležitou súčasťou prieskumu sú informácie o problematike mediálnej výchovy zo strany žiakov. Preto škola pripravila aj  dotazník zameraný na získanie informácií  o žiackych postojoch k danej téme.

erasmus+logo_mic

Cieľom je získať informácie týkajúce sa vnímania potrieb mediálnej výchovy na školách, na obsah mediálnych tém a formy ich záujmu, ako aj na  frekvenciu ich využívania a potrebu zverejňovania svojich postojov a názorov s použitím rôznych mediálnych foriem.

“Dotazník sme sa rozhodli ponechať v anglickom jazyku pre všetky školy, keďže je zameraný na stredoškolských študentov,” vysvetľuje koordinátorka. 

Online informácie o práci na projekte, o  jednotlivých zrealizovaných aktivitách a stretnutiach môžete sledovať na webovej stránke projektu.

 

Related Articles

DÁNSKO

28. januára 2016norbert.vrabec

Hry vo vzdelávaní

1. februára 2016norbert.vrabec

Denník N pripravil príručku o fungovaní médií

30. apríla 2018Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.