stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Študentské práce: Rozhlasová hra o pozitívnych hodnotách vo filmoch

7. februára 2019Monika Hossova

Dnes sa v kinematografii stretávame s filmami, ktoré majú často negatívny a agresívny obsah. Je omnoho ľahšie nájsť film s násilným či akčným obsahom, ako film prezentujúci výhradne pozitívne hodnoty. Tejto téme sa venuje študent aplikovaných mediálnych štúdií na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave v rozhlasovej hre s názvom Pravítko.

Rozhlasová hra vznikla ako výstup k predmetu Stratégie pozitívnej mediálnej výchovy. V deji vystupuje rozprávač – sprievodca, ktorý sa snaží naviesť filmového diváka k výberu snímkov s pozitívnym obsahom. Ďalšími postavami v rozhlasovej hre sú pozitívny film a komerčný film, ktoré v priebehu hry odhaľujú svoje charakteristické vlastnosti. Cieľom autora rozhlasovej hry je, v súčasnom svete násilných a negatívnych mediálnych obsahov, poukázať na existenciu filmov prezentujúcich pozitívne hodnoty.

Rozhlasovú hru Michala Ufnára si môžete vypočuť tu:

https://medialnavychova.sk/wp-content/uploads/2019/02/Pravítko-rozhlasová-hra-.wav

 

 

mh, foto: pixabay.com

Related Articles

DUCM 2017: Malí študenti spoznali tajomstvá digitálnych hier

13. júla 2017viktoria.kolcako

Študentská esej: Média a emocionálna manipulácia – prečo sa chytáme na clickbait?

29. marca 2025Monika Hossova

Zapoj sa do medzinárodného projektu PulseZ a získaj neoceniteľné poznatky o svete médií, certifikát a príležitosť na platenú spoluprácu

27. mája 2025Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.