stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Internetová populácia sa pri sledovaní televízie venuje aj iným činnostiam

16. januára 2020Monika Hossova

Televízni diváci z radu internetovej populácie denne trávia čas sledovaním hlavne slovenských televíznych staníc. Či už sledujú svoje obľúbené relácie, alebo majú televíziu pustenú na pozadí, jedná sa o rôzne strávený čas spojený s rôznorodými návykmi a činnosťami. Výskum Nielsen Admosphere Slovakia prináša informácie o tom, ako vlastne tento čas pri televízii internetoví Slováci trávia a aké návyky s tým spojujú. Výskum sa uskutočnil na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panela.

Väčšina Slovákov, ktorí sú aktívni na internete, sledujú televíziu denne a celkom neprekvapivo sledujú hlavne slovenské televízne stanice. V dnešnej dobe nie je výnimkou, že sa diváci pri sledovaní televízie aspoň niekedy venujú aj iným činnostiam. Podľa výskumu na internetovej populácií je to najčastejšie prehliadanie internetových stránok (53 %), prehliadanie obsahu na sociálnych sieťach (52 %) a v neposlednej rade trávia opýtaní čas pri televízií prehliadaním a písaním správ (50 %). S týmito činnosťami, rovnako ako s prehliadaním sociálnych sietí, sa o niečo viac než muži stotožnili ženy.

44 % respondentov potom pri sledovaní televízie robia domáce práce alebo varia. Táto aktivita je opäť príhodná skôr pre ženy (58 %) než mužov (30 %). S daným tvrdením sa taktiež o niečo viac než ostatné vzdelanostné kategórie stotožňujú vysokoškoláci. Rovnaké percento divákov potom pri zapnutej TV píše alebo číta e-maily (44 %), čo opäť platí viac pre vysokoškolákov; tí taktiež viac než iní pri zapnutej TV pracujú alebo sa učia. Viac než pre ostatné vekové skupiny sú činnosti pri zapnutej televízií príznačnejšie pre ľudí do 34 rokov. V poradí činností, ktoré majú respondenti spojené so sledovaním televízie, ani v ich percentuálnom zastúpení, sa neobjavili žiadne výrazné zmeny oproti údajom z minuloročného výskumu.

Diváci televízie z radu internetových respondentov výskumu taktiež často využívajú pri sledovaní ďalšie zariadenia. Tým je najčastejšie mobilný telefón, ktorý aspoň niekedy pri zapnutej televízií používa 87 % opýtaných, z toho 20 % takmer vždy. Oproti minulému roku sa používanie daného zariadenia pri sledovaní TV zvýšilo o 4 %.

Zdroj: TS_Vacsina slovenskych divakov z radu internetovej populacie

Related Articles

Počet podnetov pre RVR sa v roku 2018 zvýšil

21. mája 2019Monika Hossova

RTVS pracuje na novej relácii Školský klub

17. marca 2020Monika Hossova

RTVS rozširuje reláciu Školský klub

27. marca 2020Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.