stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Internetová populácia sa pri sledovaní televízie venuje aj iným činnostiam

16. januára 2020Monika Hossova

Televízni diváci z radu internetovej populácie denne trávia čas sledovaním hlavne slovenských televíznych staníc. Či už sledujú svoje obľúbené relácie, alebo majú televíziu pustenú na pozadí, jedná sa o rôzne strávený čas spojený s rôznorodými návykmi a činnosťami. Výskum Nielsen Admosphere Slovakia prináša informácie o tom, ako vlastne tento čas pri televízii internetoví Slováci trávia a aké návyky s tým spojujú. Výskum sa uskutočnil na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z internetovej populácie Slovenského národného panela.

Väčšina Slovákov, ktorí sú aktívni na internete, sledujú televíziu denne a celkom neprekvapivo sledujú hlavne slovenské televízne stanice. V dnešnej dobe nie je výnimkou, že sa diváci pri sledovaní televízie aspoň niekedy venujú aj iným činnostiam. Podľa výskumu na internetovej populácií je to najčastejšie prehliadanie internetových stránok (53 %), prehliadanie obsahu na sociálnych sieťach (52 %) a v neposlednej rade trávia opýtaní čas pri televízií prehliadaním a písaním správ (50 %). S týmito činnosťami, rovnako ako s prehliadaním sociálnych sietí, sa o niečo viac než muži stotožnili ženy.

44 % respondentov potom pri sledovaní televízie robia domáce práce alebo varia. Táto aktivita je opäť príhodná skôr pre ženy (58 %) než mužov (30 %). S daným tvrdením sa taktiež o niečo viac než ostatné vzdelanostné kategórie stotožňujú vysokoškoláci. Rovnaké percento divákov potom pri zapnutej TV píše alebo číta e-maily (44 %), čo opäť platí viac pre vysokoškolákov; tí taktiež viac než iní pri zapnutej TV pracujú alebo sa učia. Viac než pre ostatné vekové skupiny sú činnosti pri zapnutej televízií príznačnejšie pre ľudí do 34 rokov. V poradí činností, ktoré majú respondenti spojené so sledovaním televízie, ani v ich percentuálnom zastúpení, sa neobjavili žiadne výrazné zmeny oproti údajom z minuloročného výskumu.

Diváci televízie z radu internetových respondentov výskumu taktiež často využívajú pri sledovaní ďalšie zariadenia. Tým je najčastejšie mobilný telefón, ktorý aspoň niekedy pri zapnutej televízií používa 87 % opýtaných, z toho 20 % takmer vždy. Oproti minulému roku sa používanie daného zariadenia pri sledovaní TV zvýšilo o 4 %.

Zdroj: TS_Vacsina slovenskych divakov z radu internetovej populacie

Related Articles

Vymyslieť televízny formát pre mládež v pubertálnom veku je náročné

20. marca 2019Monika Hossova

RTVS pracuje na novej relácii Školský klub

17. marca 2020Monika Hossova

Počet podnetov pre RVR sa v roku 2018 zvýšil

21. mája 2019Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.