stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Vybrané školy na Slovensku zaradia do vyučovania témy extrémizmu

23. októbra 2017viktoria.kolcako

Štyri základné školy na Slovensku rozšíria svoje vyučovanie o hodiny zamerané na tému prevencia extrémizmu. Cieľom projektu je vypracovať didaktický materiál.

Podstatou projektu je do konca tohto roku odučiť šesť vyučovacích hodín pre žiakov (vo veku 9-11 rokov) vybraných škôl zameraných na problematiku extrémizmu. Takýmto spôsobom by mali školy žiakom predstaviť možnosti ochrany a prevencie tak, aby boli žiaci schopní vhodne reagovať v prípade, že sa s extrémizmom a jeho znakmi stretnú.

Po absolvovaní týchto hodín vstúpi projekt do druhej fázy. Vzniknúť by mal nový didaktický a metodický materiál, ktorý môže podporiť učiteľov na všetkých školách. V praxi by to znamenalo, že učiteľ by mohol na rôznych hodinách či predmetoch vďaka tomuto materiálu viesť žiakov k utvoreniu si názoru na extrémizmus a posilniť jeho kompetencie a pocit bezpečnosti pri akomkoľvek kontakte s extrémizmom. "Spôsob, ako eliminovať extrémizmus, neexistuje. Jednou z možností je viesť otvorené diskusie na danú tému už v základných školách," hovorí k téme Kamila Jandzíková, generálna riaditeľka Metodicko-pedagogického centra. Podľa Jandzíkovej by si mali žiaci uvedomiť, že všetci ľudia sú rovnoprávni, aj keď nie sú rovnakí. "Rôznosť ľudí však nie je hendikep, naopak, je to obohatenie," dodala Jandzíková.

Projekt je súčasťou medzinárodného programu Vzdorujeme extrémizmu v rámci programu Erasmus+. Realizuje sa v spolupráci s vybranými školami vo Walese a Nemecku.

Spracovala: Magdaléna Rajtová

Zdroj: Teraz.sk, Foto: Bing.com, MŠVVaŠ

Related Articles

ŠPÚ pripravuje medzinárodnú konferenciu zameranú na vzdelávanie

17. októbra 2017viktoria.kolcako

Facebook bojuje proti šikanovaniu

24. septembra 2018Monika Hossova

Integrované digitálne technológie ako motivácia k dobrovoľnému vzdelávaniu sa žiakov

24. júla 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.