stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Vzdelávacia digitálna hra Data Dealer ako nástroj mediálnej výchovy

5. júla 2015viktoria.kolcako

Digitálna hra Data Dealer vyšla v anglickej verzii už v roku 2013. V súčasnosti má na svojom konte niekoľko významných ocenení v kategóriách vážne a vzdelávacie hry. 

Hra Data Dealer je neziskový projekt, ktorý vytvorila malá skupina prevažne rakúskych vývojárov a game-dizajnérov. Podstatou hry je preniesť hráča do virtuálnej reality, kde sa jeho hlavnou úlohou stáva zbieranie osobných údajov z internetu. Získané údaje potom predáva a premieňa tak informácie na peniaze. Data Dealer týmto spôsobom ponúka pohľad na zbieranie dát z internetu z inej perspektívy. Hráč sa stáva zberateľom a predajcom osobných informácií a spoznáva tak motiváciu, ale aj obavy nekompromisného dílera dát.

Tvorcovia tejto digitálnej hry sa netaja tým, že ich snahou je vyprovokovať verejnú diskusiu o dohľade nad osobnými údajmi a súkromí v dnešnej digitálnej spoločnosti. Cieľom hry je prezentovať súčasnú digitálnu populárnu kultúru, a tak hráčov viesť ku kritickému nazeraniu na aktuálny stav ochrany súkromia a osobných údajov v digitálnom veku.

Vývojári tejto digitálnej hry už získali viacero medzinárodných ocenení v kategóriách vážne a vzdelávacie hry. Jedným z aktuálnych ocenení hry  je Evens Prize for Media Education, ktorú hra Data Dealer získala na konferencii Media Meets Literacy vo Varšave za výborný príklad neformálnej mediálnej výchovy. Okrem toho majú vývojári na konte napr. francúzske ocenenie Serious Games Award či americkú cenu Games for Change Award.

Do online hry sa môžete zaregistrovať a zahrať si ju na linke: https://datadealer.com/

Facebook page nájdete na: https://www.facebook.com/datadealer

 

zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=x2eCAgQ1DTo#action=share

Related Articles

LITVA

28. januára 2016norbert.vrabec

ŠPANIELSKO

1. februára 2016norbert.vrabec

Pre rodičov: Praktické rady pre mediálnu výchovu v rodine

26. marca 2015viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.