stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Vzdelávacia kampaň pre seniorov

16. októbra 2019Monika Hossova

Vzdelávacia kampaň upozorňuje seniorov pred nástrahami internetu a učí ich, ako odhaliť hoaxy. Kampaň iniciovala Socia – Nadácia na podporu sociálnych zmien spolu s partnermi.

“Myslíme si, že starší ľudia sú schopní overovať si informácie. Len sa s nimi musíme o tejto téme rozprávať, pomôcť im zorientovať sa. Chceme povzbudiť seniorov k aktivite a zdôrazniť potrebu vzdelávania,” hovorí správca nadácie Socia Vladislav Matej.

Podľa nadácie Socia sú seniori skupinou, ktorá je výrazne zasahovaná množstvom informácií, dezinformácií či internetových hoaxov. Dôvodom je ich neznalosť a absencia zručností v onlinovom prostredí. “Mediálnej gramotnosti starších ľudí sa nevenuje toľko pozornosti, koľko by sa malo. Nestačí im len hovoriť, že majú byť skeptickejší a myslieť kritickejšie. Treba im dať veľmi konkrétne praktické zručnosti na to, aby dokázali odhaľovať manipulácie a dezinformácie na internete,” vysvetľuje Peter Jančárik z agentúry Seesame, ktorá spoločne s nadáciou Socia na jar pre seniorov pripravuje tréningy.

“Kampaň je zameraná na vyvolanie prirodzeného odporu proti manipuláciám v online prostredí,” vysvetľuje riaditeľka agentúry Creative Department Simona Bubánová. Potreba informovať seniorov o nástrahách internetu je aktuálna, a podľa jej slov sa kampaň snaží jemne humorným tónom vysvetľovať všetko potrebné. Kampaň podporili aj známe osobnosti ako hudobník Peter Lipa, herec František Kovár, spisovateľka Etela Farkašová a fotograf Peter Friedner.

Súčasťou kampane Staroba sa nás dotýka bude aj decembrová konferencia, ktorú venujú téme mediálnej gramotnosti seniorov. Zúčastnia sa jej seniori, ale aj mladí ľudia, zástupcovia samospráv a organizácií venujúcich sa seniorom. Na konferencii vystúpia napríklad spisovateľ Michal Hvorecký, šachový veľmajster a autor knihy Sila rozumu v bláznivej dobe Ján Markoš či občiansky aktivista Ján Benčík.

 

Zdroj: TASR
lb

Related Articles

Vďaka internetu môže byť novinárom každý

7. mája 2017viktoria.kolcako

Nová policajná stránka bude informovať o hoaxoch na internete

27. októbra 2018Monika Hossova

Paralelné svety: Nezodpovedné správanie sa v online môže negatívne ovplyvniť naše skutočné životy

21. septembra 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.