stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Vzdelávaniu v informatike chýba praktická orientácia

4. mája 2017viktoria.kolcako

Podľa reprezentatívneho výskumu, ktorý realizoval Inštitút pre verejné otázky,si mladí ľudia vo veku od 18 do 26 rokov odnášajú zo škôl len málo informatických poznatkov, ktoré by im pomohli pri hľadaní práce a v samotnom zamestnaní.

Výskum realizol IVO – Inštitút pre verejné otázky vo februári 2017 na vzorke 1061 respondentov vo vekovej kategórii 18 až 26 rokov. Až 38% týchto respondentov sa zhodlo na tom, že základná a stredná škola im v oblasti informatiky dala len veľmi málo prakticky využiteľných poznatkov. Až 50% respondentov uvádza, že rozšírené vedomosti získali sami, mimo školského vzdelávania. Len 12% respondentov je spokojných zo svojím informatickým vzdelaním a má pocit, že ich škola naučila všetko potrebné. Riaditeľ Inštitútu pre verejné otázky, Grigorij Mesežnikov podotýka, že ide o vážne zistenie, ktoré je potrebné zohľadniť v školských reformách. „To, že škola zatiaľ nedokáže poskytnúť primerané znalosti, tak to je naozaj na zamyslenie,“ dodal Mesežnikov.

Nedostatky respondenti vidia najmä v úrovni vzdelávania v kľúčových oblastiach – programovanie, tvorba webových stránok a aplikácií, práca so softvérom či autorské práva. Problém vidia aj vo veľkom množstve teoretických informácií na úkor praxe, v nízkom počte vyučovacích hodín a v zastaraných učebných osnovách. „Kľúčové dôvody, prečo sa na základných a stredných školách naučili málo pre život a prax, sú mladými ľuďmi vnímané skôr ako metodicko-systémové nedostatky než deficity v technických alebo ľudských zdrojoch,“ uviedol Marián Velšic z IVO.

Zdroj: Teraz.sk, Foto: TASR – Jozef Ďurník

 

Related Articles

Prváci vo Švédsku budú mať hodiny digitálnej gramotnosti

17. marca 2017viktoria.kolcako

Výsledky projektu Erasmus Plus o mediálnej výchove na stredných školách

16. októbra 2015viktoria.kolcako

Problémom ochrany dát detí na internete sú najmä špionáž a vírusy

7. februára 2019Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.