stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Žiaci si preveria svoju schopnosť odhaľovať dezinformácie

12. apríla 2017viktoria.kolcako

Od budúceho roka sa chystá medzinárodné testovanie pätnásťročných žiakov (PISA), ktorí si okrem čitateľskej, matematickej a prírodovednej gramotnosti vyskúšajú aj schopnosť odhaľovania dezinformácií (takzvané fake news).

Pre BBC to oznámil Andreas Schleicher, riaditeľ odboru vzdelávania OECD. Nevýhodou týchto testov je ich cena. Práve tento faktor často ovplyvňuje rozhodnutie ministerstva školstva v tom či sa dané testy v krajine uskutočnia. Európska komisia nedávno vydala štúdiu o mediálnej gramotnosti v krajinách EÚ. Táto štúdia v rokoch 2010 – 2016 sledovala aktivity jednotlivých štátov EÚ v oblasti zvyšovania mediálnej gramotnosti obyvateľstva. V susednom Česku vzniklo viacero projektov zameraných na lepšie pochopenie a porozumenie médií, taktiež došlo k rozvoju mediálnej výchovy na školách. Problémom je však opäť financovanie. Štát vyčleňuje málo peňažných prostriedkov na podporu rôznych projektov, ktoré by zlepšovali mediálnu gramotnosť obyvateľstva. A to aj napriek závažnej situácii v oblasti mediálnej problematiky. Najzávažnejším problémom súčasnosti je práve rozlišovanie informácii do dezinformácií.

Spracovala: Marija Hekelj, Zdroj: Aktuálně.cz, Foto: Aktuálně.cz – Vojtěch Marek

Related Articles

Časopis Pedagogické rozhľady sa v novom čísle zameral na problematiku mediálnej výchovy

16. januára 2014viktoria.kolcako

MAĎARSKO

28. januára 2016norbert.vrabec

BOSNA A HERCEGOVINA

28. januára 2016norbert.vrabec


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.