stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Fact-checkingový program už aj na Slovensku

12. februára 2020Monika Hossova

Spoločnosť Facebook oznámila spustenie svojho „fact-checkingového“ programu na Slovensku a v Českej republike v spolupráci s Agence France-Presse (AFP). Cieľom je bojovať proti dezinformáciám, spolupracuje zároveň s nezávislými „fact-checkermi“ tretích strán z celého sveta, ktorí posudzujú a hodnotia presnosť obsahu na jej platforme. V súčasnej dobe má Facebook viac než 50 partnerov, ktorí po celom svete overujú obsah vo viac než 40 jazykoch.

Strategic Partner Development Manager pre Európu, Blízky východ a Afriku vo Facebooku Guido Buelow je so spoluprácou s AFP spokojný. „Máme radosť, že môžeme v spolupráci s AFP spustiť náš ‚fact-checkingový‘ program na Slovensku a v Českej republike. Boj s nepravdivými správami je záväzok, ku ktorému pristupujeme veľmi vážne, a preto neustále pracujeme na nových spôsoboch, ako zabrániť šíreniu dezinformácií na našej platforme.“

Hneď po tom, ako „fact-checker“ vyhodnotí správu za nepravdivú, Facebook ju začne zobrazovať nižšie vo svojich „Novinkách“. Týmto spôsobom sa má znížiť jej šírenie. Spoločnosť chce tak zabrániť šíreniu hoaxu, a tým znížiť počet ľudí, ktorým sa táto správa zobrazí. Ak bude správa označená ako nepravdivá, Facebook na to upozorní užívateľov, ktorí tento príspevok uvidia alebo sa ho budú snažiť šíriť.

Zdroj: TASR

 

Related Articles

Influencerov sledujú Slováci hlavne na Facebooku. Najčastejšie len zo zvedavosti alebo kvôli pekným fotkám

15. januára 2018viktoria.kolcako

6 spôsobov, ako môžete pomôcť zastaviť šírenie dezinformácií na internete

24. augusta 2020Monika Hossova

Závislosť na internete netreba podceňovať

3. novembra 2016viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.