Spoločnosť Facebook oznámila spustenie svojho „fact-checkingového“ programu na Slovensku a v Českej republike v spolupráci s Agence France-Presse (AFP). Cieľom je bojovať proti dezinformáciám, spolupracuje zároveň s nezávislými „fact-checkermi“ tretích strán z celého sveta, ktorí posudzujú a hodnotia presnosť obsahu na jej platforme. V súčasnej dobe má Facebook viac než 50 partnerov, ktorí po celom svete overujú obsah vo viac než 40 jazykoch.
Strategic Partner Development Manager pre Európu, Blízky východ a Afriku vo Facebooku Guido Buelow je so spoluprácou s AFP spokojný. „Máme radosť, že môžeme v spolupráci s AFP spustiť náš ‚fact-checkingový‘ program na Slovensku a v Českej republike. Boj s nepravdivými správami je záväzok, ku ktorému pristupujeme veľmi vážne, a preto neustále pracujeme na nových spôsoboch, ako zabrániť šíreniu dezinformácií na našej platforme.“
Hneď po tom, ako „fact-checker“ vyhodnotí správu za nepravdivú, Facebook ju začne zobrazovať nižšie vo svojich „Novinkách“. Týmto spôsobom sa má znížiť jej šírenie. Spoločnosť chce tak zabrániť šíreniu hoaxu, a tým znížiť počet ľudí, ktorým sa táto správa zobrazí. Ak bude správa označená ako nepravdivá, Facebook na to upozorní užívateľov, ktorí tento príspevok uvidia alebo sa ho budú snažiť šíriť.
Zdroj: TASR