V dňoch 8. a 9. novembra 2016 zorganizovala Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave 13.ročník medzinárodnej vedeckej konferenciu Marketing Identity. Konferencia sa už tradične konala v Kongresovom centre SAV na Smolenickom zámku. 13. ročník konferencie sa niesol v duchu podtitulu Brands we love – Značky, ktoré milujeme.
V priebehu dvoch dní sa na konferencii zúčastnilo viac ako dvesto domácich a zahraničných hostí (z Českej republiky, Poľska, Ruska, Nórska a i.), pričom išlo hlavne o odborníkov a špecialistov z marketingovej a mediálnej praxe, a akademických pracovníkov. Diskutovalo sa v piatich sekciách: Corporate branding, Consumer and branding, Media branding, Regional branding a Personal branding. V sekcii Media branding dostala priestor aj problematika mediálnej výchovy a rozvoja mediálnej gramotnosti. Príspevky z tejto oblasti sa venovali propagácii mediálnej výchovy, vplyvu médií na mediálnu gramotnosť či rozvoju mediálnej gramotnosti prostredníctvom médií.
Súčasťou konferencie boli aj dve výstavy fotografií, ktoré zastrešovala FMK UCM. Prvou z nich bola výstava fotografií mladých rómskych talentov z projektu Fotoroma – Zvyšovanie povedomia o kultúrnej rozmanitosti Rómov a budovanie interkultúrneho dialógu prostredníctvom fotografie. Druhá výstava sa týkala projektu Komunikáciou k prosperite slovensko-ukrajinského prihraničného regiónu, ktorej výstupom sú fotografie zachytávajúce silné stránky týchto regiónov.
Cieľom konferencie Marketing Identity je už niekoľko rokov vytvoriť priestor na šírenie najnovších vedeckých poznatkov a praktických skúseností z oblasti marketingu, médií a komunikácie v nadväznosti na význam inovácií, a tiež podporiť dialóg medzi odborníkmi z radov akademickej obce a praxe. Okrem tejto vedeckej konferencie usporadúva FMK UCM v Trnave aj medzinárodnú vedeckú konferenciu Megatrendy a médiá, ktorá sa uskutoční 25.-26. apríla 2017 na Smolenickom zámku. Posledného ročníka konferencie Megatrendy a médiá sa zúčastnili aj uznávaní odborníci v oblasti mediálnej výchovy – prof. David Buckingham, prod. Alexander Fedorov a prof. Friedrich Krotz.
Autorka: Marija Hekelj; Foto: Juli Odziomková