stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Ako nenaletieť dezinformáciám

27. marca 2019Monika Hossova

Pätnásť stredoškolských učiteľov z celého Slovenska sa zúčastnilo zimnej školy, ktorá bola zameraná na rozvoj kritického myslenia a boj proti dezinformáciám. Predseda Banskobystrického samosprávneho kraja Ján Lunter ocenil ich snahu bojovať proti dezinformáciám. Odovzdal im certifikáty a vyjadril podporu aj vďaku za rozvoj svojich zručností, vedomostí v tak dôležitých témach. 

“Zručnosti, ktoré učitelia nadobudnú počas prednášok a tréningov, im pomôžu rozvíjať kritické myslenie ich študentov, aby nenaleteli falošným správam či dezinformáciám. Prieskumy verejnej mienky ukazujú, že až 40 percent Slovákov využíva ako hlavný zdroj dennodenných informácií sociálne siete. Tretina tiež pravidelne čerpá informácie z pochybných konšpiračných webov,” vysvetlila Monika Masariková, riaditeľka Slovenského inštitútu pre bezpečnostnú politiku.

Podľa Jána Luntera rast extrémizmu na Slovensku nezáleží len od socio-ekonomických faktorov. “Extrémizmus a radikalizácia spoločnosti sa netýka len chudobných oblastí, ale zvyšujú ho i intervencie zahraničných aktérov prostredníctvom dezinformačných médií,” zdôraznil. Dodáva, že učitelia sú pri výchove budúcich generácií kľúčoví. Taktiež potrebné hľadať vzájomné porozumenie, rešpekt, ale aj motivovať mladých komunikovať o problémoch, ktoré trápia našu spoločnosť, no nie agresívnym spôsobom.

Víkendový vzdelávací seminár Zimná škola: Učitelia proti dezinformáciám zorganizoval Slovenský inštitút pre bezpečnostnú politiku v spolupráci s britskou ambasádou.

Zdroj: TASR

lb

Related Articles

6 spôsobov, ako môžete pomôcť zastaviť šírenie dezinformácií na internete

24. augusta 2020Monika Hossova

Pápež vyzýva k boju proti falošným správam

25. januára 2018viktoria.kolcako

OZ Ľudia proti rasizmu spustilo interaktívny portál Argumentuj.sk

31. mája 2018Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.