2. mája 2017 sa na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave konal historicky prvý fakultný deň – FMK DAY 2017. Študenti 3. ročníka Aplikovaných mediálnych štúdií si v rámci tohto popoludnia pre svojich mladších kolegov pripravili vedomostno-zábavnú súťaž AMES, poď sa hrať!
Aplikované mediálne štúdiá (AMES) sú jedným z piatich študijných programov na FMK UCM v Trnave. Absolventi štúdiá sa stávajú odborníkmi na médiá a mediálnu výchovu. V duchu mediálneho vzdelávania sa nieslo aj podujatie AMES, poď sa hrať!, ktoré zorganizovali tohtoroční tretiaci ako semestrálny výstup k predmetu Mediálne kompetencie pod vedením dekanky doc. PhDr. Dany Petranovej, PhD. a doktorandky Mgr. Moniky Hossovej.
Organizátori sa inšpirovali známou stolovou hrou Človeče, nehnevaj sa!. AMES, poď sa hrať! sa tak stalo ľudskou verziou tejto hry. Šesť súťažných tímov hádzalo kockou, no namiesto jednoduchého posúvania sa po hracom poli, museli súťažiaci najprv zodpovedať vedomostné otázky. Ich náročnosť sa odvíjala od čísla hodeného na kocke. Viac ako 200 súťažných otázok sa týkalo problematiky médií, mediálnej gramotnosti, mediálnej výchovy a súvisiach tém. „V prvom rade som veľmi rád ako nakoniec celá akcia dopadla. Pracovali sme na nej prakticky celý semester. Všetko to, čo sme chceli – aby si študenti overili vedomosti pred blížiacim sa skúškovým a zabavili sa – nám vyšlo podľa predstáv. Verím, že sa z tejto akcie stane tradícia a organizáciu po nás preberú ďalšie ročníky,“ hovorí jeden z organizátor, Peter Žember.
Do finále hry sa dostali víťazné tímy z jednotlivých kôl. Celkovým víťazom AMES, poď sa hrať! sa stal tím prvákov programu AMES. Hlavnou výhrou bol putovný pohár, no študenti sa mohli tešiť aj z darčekových predmetov fakulty a sponzorov akcie. Prvý ročník pozitívne hodnotí aj organizátor Patrik Mitas: „Pozitívne hodnotím už samotnú myšlienku akcie. Zábavnou formou sme študentov zaujali, náučnou časťou v nich rozvíjali mediálnu gramotnosť. Potvrdzuje to úprimná radosť víťazného tímu. Úvodný ročník nás rozhodne nesklamal. Putovná trofej už teraz čaká na ďalšieho víťaza.“
Podobnú akciu FMK a IMEC zorganizovali v roku 2014. Šlo o projekt JASA – Junior and Senior Academy, kde sa s technológiami a prácou v médiách zoznamovali starí rodičia so svojimi vnúčatami. Cieľom JASA bolo nielen zoznámiť dve rozdielne generácie s médiami ich doby, ale aj podporiť medzigeneračné vzťahy, na ktoré sa často zabúda.
Podľa slov dekanky FMK UCM v Trnave, sa bude fakulta naďalej venovať takýmto aktivitám a zábavnou formou rozvíjať mediálne kompetencie a vedomosti rôznym skupinám obyvateľstva.
Radka Grečná, Foto: Radka Grečná, Natálie Horváthová