stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Europol bojuje proti vydieraniu detí a mladistvých na internete

18. júla 2017viktoria.kolcako

V členských štátoch Európskej únie prebieha kampaň, ktorá upozorňuje na vydieranie detí a mladistvých na internete. Túto kampaň má na svedomí Europol a jej cieľom je prevencia a upozornenie na tento negatívny jav, ktorý môže mať aj tragické následky. 

Predmetom vydierania na internete sú najčastejšie intímne informácie a fotografie, ktoré deti alebo mladiství posielajú agresorovi v domnení, že sú priatelia. Následne sa však karta obracia a agresor-vydierač začne tlačiť na svoju obeť a vyhrážať sa jej zverejnením takýchto fotografií, ak nesplní stanovené podmienky. Okrem psychickej ujmy môžu mať takéto situácie aj tragické následky. Podľa slov slovenskej polície v Európe existujú prípady, keď vydieranie dohnalo obete k samovražde. 

Polícia Slovenskej republiky na svojom facebookovom profile zverejnila video, ktoré zobrazuje to, ako vydieranie detí a mladých na internete prebieha. Pripojili aj niekoľko "pravidiel", ktorými sa treba riadiť, ak sa dieťa stane obeťou vydierania: 

Si obeť? Pamätaj na tieto pravidlá:

1. Nikdy neplať vydieračovi peniaze
2. Preruš s vydieračom komunikáciu – zablokuj si ho
3. Ak je to možné, vašu vzájomnú komunikáciu nevymaž
4. Porozprávaj sa o všetkom s dospelou osobou alebo kamarátom – NIE SI PRVÝ, ANI POSLEDNÝ
5. Oznám všetko na polícii (prines čo najviac dôkazov – komunikácia z četu a podobne)

mh, Zdroj: Polícia SR, Ilustračné foto: Flickr.com – sureV ainmO

Related Articles

Odborníčka Nataša Slavíková hovorila o mediách a rodine v relácii rádia Lumen

9. septembra 2015viktoria.kolcako

Mobilná aplikácia neZávislosť odmeria čas strávený na internete

10. februára 2017viktoria.kolcako

Záleží ti na bezpečnom internete? Prihlás na školenie

26. marca 2021Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.