stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Facebook zavedie prísnejšie pravidlá pre politickú reklamu

16. januára 2019Monika Hossova

V októbri 2018 udelil britský úrad na ochranu údajov spoločnosti Facebook pokutu 567.000 eur pre škandál v súvislosti s firmou Cambridge Analytica, ktorá využívala osobné údaje miliónov používateľov tejto sociálnej siete bez toho, aby o tom vedeli. V snahe zabrániť možnému zneužívaniu Facebooku na vonkajšie zasahovanie do volebných procesov v roku 2019 rozšíria na tejto sociálnej sieti prísnejšie pravidlá politickej reklamy o ďalšie krajiny.

Pravidlá prvýkrát rozšírili v roku 2019 o Nigériu, kde sa boli prezidentské voľby dňa 16. januára. Uverejňovať politickú reklamu môžu iba tí inzerenti, ktorí sa nachádzajú v krajine. Toto obmedzenie bolo prvýkrát využité v máji 2018 počas írskeho referenda o interrupciách, ale týkať sa má aj februárových prezidentských volieb na Ukrajine. Iný prístup zvolil Facebook podľa riaditeľa oddelenia produktového manažmentu Roba Leatherna pre indické parlamentné voľby plánované na jar. Spoločnosť využije koncept tzv. on-line knižnice, v ktorej bude sedem rokov uložená všetka politická reklama. 

"Vieme, že tieto opatrenia nebudú perfektné, ale naším cieľom je nepretržité zlepšovanie sa" uviedol Leather a dodal, že predstavitelia Facebooku si berú ponaučenie z volieb v každej krajine. Bývalý pracovník spoločnosti a neskorší informátor Christopher Wylie uviedol, že firma sa zameriavala na vytváranie psychografických profilov, ktoré by mohla použiť na ovplyvnenie hlasovania niektorých ľudí, a to aj prostredníctvom cielenej politickej reklamy.

Zdroj: TASR

lb

Related Articles

Facebook bude školiť ľudí v oblasti digitálnych kompetencií

25. januára 2018viktoria.kolcako

Fact-checkingový program už aj na Slovensku

12. februára 2020Monika Hossova

České univerzity budú v spolupráci s Facebookom skúmať umelú inteligenciu

30. augusta 2016viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.