stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Mediálna cesta – z jaskyne až do virtuálnej reality

8. mája 2017viktoria.kolcako

Ateliéry Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave sa 4. mája 2017 zmenili na časovú os vývoja médií. Študenti prvého magisterského ročníka študijného programu masmediálna komunikácia si pre žiakov základnej školy v Dvoroch nad Žitavou pripravili dopoludnie plné zážitkov. 

Mediálna cesta vznikla ako semestrálny projekt študentov predmetu Mediálna výchova pod vedením dekanky FMK doc. PhDr. Dany Petranovej, PhD. a doktorandky Mgr. Moniky Hossovej. Cieľom projektu bolo žiakov základnej školy zábavnou formou oboznámiť s vývojovými etapami médií – od epochy znamení a signálov až po súčasnú éru nových médií a virtuálnej reality. "Chceli sme žiakom ukázať, že aj mediálna výchova môže byť zábavná. Je predsa praxou overené, že zážitkové učenie je často efektívnejšie než memorovanie teoretických poznatkov," hovorí študentka FMK a spoluorganizátorka akcie. 

Spolu až 41 šiestakov a siedmakov z Dvorov nad Žitavou v skupinách prechádzalo šiestimi stanoviskami: Znamenia, signály, reč a písmo; Tlačové médiá; Fotografia a film; Rozhlasové vysielanie; Televízne vysielanie; Budúcnosť médií – virtuálna realita. V epoche znamení, signálov, reči a písma sa žiaci naučili dorozumievať vo fiktívnej reči našich predchodcov či napísať si vlastné meno v sumerskom písme. Na stanovisku tlače sa zoznámili s rozdielmi medzi tzv. mienkotvornými médiami a tzv. bulvárnou tlačou, analyzovali rôzne periodiká a naučili sa zásady tvorby spravodajských príspevkov. Následne sa žiaci stali spolutvorcami rozhlasového vysielania fakultného rádia Aetter a vyskúšali si aj moderovanie televízneho spravodajstva v priestoroch fakultného HD štúdia. Okrem toho ich študenti FMK previedli aj vývojom fotografie a filmu a ukázali im techniku vyvolávania analógových fotografií. O budúcnosti médií sa "cestovatelia v čase" mohli porozprávať s robotom Naom a vyskúšali si tiež hranie hier vo virtuálnej realite. 

"Ďakujeme! Tento deň bol pre nás, učiteľov, ale aj pre našich žiakov výnimočný. Veľa sa naučili a spolu sme sa aj dobre zabavili. Myslím si, že takéto aktivity dajú žiakov omnoho viac ako celoročné teoretické hodiny mediálnej výchovy," zhodnotila návštevu na FMK riaditeľka ZŠ Mária Králiková. Žiaci si okrem zážitkov z Mediálnej cesty odniesli aj drobné darčeky a diplomy absolventov Mediálnej cesty, ktoré im odovzdala dekanka fakulty, doc. PhDr. Dana Petranová, PhD. Prekvapením na záver bola návšteva známeho slovenského youtubera Selassieho. 

Monika Hossová, Foto: Lukáš Patrik 

 

 

 

 

 

 

Related Articles

Výsledky 3.ročníka súťaže „Najlepšie príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na ZŠ a SŠ“

28. februára 2019Monika Hossova

Aprílové číslo Media Literacy Student Magazine si už môžete prečítať aj online

16. novembra 2016viktoria.kolcako

NÓRSKO

28. januára 2016norbert.vrabec


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.