stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe

Mladí dospelí v Českej republike neveria médiám

10. marca 2017viktoria.kolcako

Masarykova univerzita v Brne vypracovala zaujímavú štúdiu. Z prieskumu vyplýva, že Česi strácajú dôveru v domáce tlačové médiá a novinárom vyčítajú bulvárnosť a podplatiteľnosť. 

Tlačovým médiám dôveruje len tretina obyvateľov ČR. O niečo viac Čechov verí televízii a najväčšej dôvere sa teší rozhlas. V porovnaní s prieskumami z predchádzajúcich rokov stráca dôveru najrýchlejšie televízia a televízne spravodajstvo. Za príčinu tohto stavu považujú autori štúdie – Václav Moravec, Marína Urbaníková a Jaromír Volek – predovšetkým pokles dôvery verejnosti voči práci novinárov, ale aj pokles dôvery samotných novinárov voči smerovaniu spravodajských médií.

Štúdia je založená na analýze výskumov verejnej mienky z rokov 2004 a 2016. Najväčší pokles dôvery zaznamenali výskumníci u skupiny mladých dospelých vo veku 18 až 29 rokov. Nedôveru voči médiám spájajú s faktormi nízkej vzdelanosti, slabého mediálneho konzumu, ale aj s nezamestnanosťou a nízkym príjmom. "Novinári pracujúci pre 'veľké médiá' sú vnímaní ako tí, čo stoja na strane úspešných ľudí," uvádzajú výskumníci. Za negatívne vlastnosti novinárov považujú respondenti najmä bulvárnosť a podplatiteľnosť. Na druhej strane však obyvatelia ČR považujú novinárov za nezávislých a neobávajú sa ohrozenia novinárskej autonómie. 
 

Podľa štúdie je tento výrazný prepad dôvery voči spravodajským médiám bežný aj v iných západných krajinách s rozvinutou demokraciou. Médiá a novinári tak postupne strácajú pozíciu strážcov demokracie a obhajcov ľudu. 

Zdroj: teraz.sk, Foto: TASR, Pixabay

Related Articles

Prieskum: Mladí ľudia majú nedostatky v mediálnej gramotnosti

18. februára 2019Monika Hossova

Nadácia Orange vyčlenila pre program e-Školy pre budúcnosť 50.000 eur

7. septembra 2016viktoria.kolcako

Podpredseda výboru pre kultúru a médiá Farkašovský: S komunikačnou výchovou sme mohli začať o desať rokov skôr

17. júla 2018Monika Hossova

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.