stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Na konferencii Megatrendy a médiá 2016 privítali zahraničných odborníkov z oblasti mediálnej výchovy

26. apríla 2016viktoria.kolcako

V dňoch 19.-20. apríla 2016 sa na Smolenickom zámku uskutočnil už 11. ročník konferencie Megatrendy a médiá. Konferenciu zameranú na oblasť médií, marketingu, mediálnej výchovy, ale aj iných, zaujímavých tém, každoročne usporadúva Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. 

Aprílová konferencia sa niesla v duchu hesla "Kritika v médiách, kritika médií". Na konferencii vystúpilo celkovo až 153 rečníkov z desiatich európskych krajín. Najvýznamnejšími osobnosťami Megatrendov a médií boli tento rok prof. David Buckigham z Veľkej Británie, prof. Alexander Fedorov z Ruska a prof. Friedrich Krotz z Nemecka. Účasť uznávaných odborníkov z oblasti médií a mediálnej výchovy vnímali pozitívne nielen účastníci konferencie, ale aj samotní organizátori. Martin Solík za organizátorov prezradil, čo odlíšilo tohoročnú konferenciu od predošlých: “Skutočnosť, že pozvanie na konferenciu prijalo také množstvo uznávaných zahraničných odborníkov, je výborným znamením nielen pre našu univerzitu, ale celkovo pre krajinu, v ktorej žijeme. Tento ročník bol pre nás preto veľkým krokom dopredu, a preto cítime zodpovednosť, aby bol ďalší ročník prinajmenšom rovnako úspešný.” Prof. David Buckigham sa počas konferencie vyjadril, že jeho rozhodnutie prijať pozvanie organizátorov a dekanky FMK UCM. Dany Petranovej, bolo ovplyvnené aj záujmom o fungovanie médií na Slovensku: “Už dlhšie sledujem vývoj a postavenie médií v post-socialistických krajinách a na Slovensku je tento vývoj veľmi špecifický. Treba poznamenať, že ste pomerne mladá krajina a médiá sa stále rozvíjajú, no napriek tomu sú silno prepojené s komerciou a politikou. Priznám sa, pozvanie ma potešilo hlavne kvôli tomu, že na Slovensku som ešte nebol a dostanem sa tu aj k vnútornému pohľadu slovenských odborníkov.” 

buckingham, fedorov, krotz

Foto: Jakub Kovalík; zľava dekanka FMK UCM v Trnave doc. PhDr. Dana Petranová, prof. Friedrich Krotz, prof. Alexander Fedorov, prof. David Buckingham

Tematicky boli príspevky rozdelené do piatich sekcií: Médiá a gramotnosť, Médiá a politika, Médiá a spoločnosť, Médiá a kreativita, Médiá a marketing. Otázkam mediálnej gramotnosti, digitálnej a informačnej gramotnosti, mediálnej výchovy či digitálnych techonológií sa venovala sekcia Médiá a gramotnosť. Zastúpenie tém bolo rôznorodé a mnohé príspevky výrazne dopomohli k rozšíreniu diskusie na témy týkajúce sa problematiky kritického myslenia vo vzťahu k médiám, či rozvíjania nových gramotností, ktoré sa objavujú v súčasnej spoločnosti. 

Reportáž z konferencie spracovala FMK TV:

 

Related Articles

Laššáková: Treba pozdvihnúť mediálnu gramotnosť ľudí

3. decembra 2018Monika Hossova

NEMECKO

28. januára 2016norbert.vrabec

Na konferencii vo Varšave udelia Cenu za mediálnu výchovu

23. marca 2015viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.