stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Na konferencii Megatrendy a médiá 2016 privítali zahraničných odborníkov z oblasti mediálnej výchovy

26. apríla 2016viktoria.kolcako

V dňoch 19.-20. apríla 2016 sa na Smolenickom zámku uskutočnil už 11. ročník konferencie Megatrendy a médiá. Konferenciu zameranú na oblasť médií, marketingu, mediálnej výchovy, ale aj iných, zaujímavých tém, každoročne usporadúva Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. 

Aprílová konferencia sa niesla v duchu hesla "Kritika v médiách, kritika médií". Na konferencii vystúpilo celkovo až 153 rečníkov z desiatich európskych krajín. Najvýznamnejšími osobnosťami Megatrendov a médií boli tento rok prof. David Buckigham z Veľkej Británie, prof. Alexander Fedorov z Ruska a prof. Friedrich Krotz z Nemecka. Účasť uznávaných odborníkov z oblasti médií a mediálnej výchovy vnímali pozitívne nielen účastníci konferencie, ale aj samotní organizátori. Martin Solík za organizátorov prezradil, čo odlíšilo tohoročnú konferenciu od predošlých: “Skutočnosť, že pozvanie na konferenciu prijalo také množstvo uznávaných zahraničných odborníkov, je výborným znamením nielen pre našu univerzitu, ale celkovo pre krajinu, v ktorej žijeme. Tento ročník bol pre nás preto veľkým krokom dopredu, a preto cítime zodpovednosť, aby bol ďalší ročník prinajmenšom rovnako úspešný.” Prof. David Buckigham sa počas konferencie vyjadril, že jeho rozhodnutie prijať pozvanie organizátorov a dekanky FMK UCM. Dany Petranovej, bolo ovplyvnené aj záujmom o fungovanie médií na Slovensku: “Už dlhšie sledujem vývoj a postavenie médií v post-socialistických krajinách a na Slovensku je tento vývoj veľmi špecifický. Treba poznamenať, že ste pomerne mladá krajina a médiá sa stále rozvíjajú, no napriek tomu sú silno prepojené s komerciou a politikou. Priznám sa, pozvanie ma potešilo hlavne kvôli tomu, že na Slovensku som ešte nebol a dostanem sa tu aj k vnútornému pohľadu slovenských odborníkov.” 

buckingham, fedorov, krotz

Foto: Jakub Kovalík; zľava dekanka FMK UCM v Trnave doc. PhDr. Dana Petranová, prof. Friedrich Krotz, prof. Alexander Fedorov, prof. David Buckingham

Tematicky boli príspevky rozdelené do piatich sekcií: Médiá a gramotnosť, Médiá a politika, Médiá a spoločnosť, Médiá a kreativita, Médiá a marketing. Otázkam mediálnej gramotnosti, digitálnej a informačnej gramotnosti, mediálnej výchovy či digitálnych techonológií sa venovala sekcia Médiá a gramotnosť. Zastúpenie tém bolo rôznorodé a mnohé príspevky výrazne dopomohli k rozšíreniu diskusie na témy týkajúce sa problematiky kritického myslenia vo vzťahu k médiám, či rozvíjania nových gramotností, ktoré sa objavujú v súčasnej spoločnosti. 

Reportáž z konferencie spracovala FMK TV:

 

Related Articles

Doktorandi z FMK UCM organizujú medzinárodnú vedeckú konferenciu

15. marca 2016viktoria.kolcako

BULHARSKO

28. januára 2016norbert.vrabec

Na FMK UCM v Trnave vyšla nová publikácia o výskume mediálnej gramotnosti

10. júla 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.