stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Na pôde FMK UCM v Trnave vznikla nová publikácia o mediálnej výchove

6. októbra 2016viktoria.kolcako

PhDr. Viera Kačinová, PhD. pôsobí ako odborná asistentka na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Vo svojej monografii s názvom Teória a prax mediálnej výchovy sa venuje mediálnej výchove ako súčasti všeobecného školského vzdelávania.

_MG_6758_bigOdborníci a pedagógovia zaoberajúci sa problematikou mediálnej výchovy tak majú dôvod na úsmev. Nová monografia Dr. Kačinovej ponúka ucelený náhľad na problematiku mediálnej výchovy v kontexte všeobecného školského vzdelávania. Rieši taktiež praktickú časť výučby tohto predmetu, s ohľadom na slovenský školský systém. Obsahom monografie sú terminologické východiská, charakteristika foriem vzdelávania ako aj definičný rámer mediálneho vzdelávania doma a v zahraničí.  Podľa vlastných slov  sa autorka v práci  "pokúša o exaktnejšie zachytenie podstaty javov učenia a učenia sa, ktorého súčasťou sú média ako edukačné objekty či prostriedky.“  Publikácia je teda určená hlavne pre pedagógov, teoretikov, odborníkov a mladých vedcov zaoberajúcich sa témou mediálnej výchovy.

Pre študentov FMK UCM v Trnave je publikácia dostupná na požičanie v knižnici FMK a v knižnici IMEC. 

 

Related Articles

TURECKO

1. februára 2016norbert.vrabec

AMES, poď sa hrať! Študenti FMK UCM v Trnave pripravili akciu pre mladších kolegov

6. mája 2017viktoria.kolcako

Štátny pedagogický ústav preskúma uplatňovanie mediálnej výchovy na základných školách

12. septembra 2015viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.