Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/9/f/9fd5c483-d723-4e1a-a2d0-4ed8a7af7d31/medialnavychova.sk/web/wp-content/themes/Zephyr/framework/templates/blog/single-post.php on line 56
Novú dohodu o označovaní programov, v ktorých sú umiestňované produkty podpísali riaditelia najväčších slovenských televízií a predsedníčka Rady pre vysielanie a retransmisiu Marta Danielová.
Po novom budú televízie programy, v ktorých sú umiestňované produkty označovať piktogramom PP (product placement, pozn. autorky). Piktogram bude znázornený tmavým písmom na svetlom podklade. Zobrazí sa v pravom hornom alebo dolnom rohu po dobu 10 sekúnd v presne stanovenom čase v priebehu trvania programu. „Všetky programy, v ktorých sú umiestnené produkty, budú odteraz označené symbolom PP v krúžku na začiatku aj na konci programu, a to na dostatočne dlhý čas, aby divák vždy presne vedel, že sleduje program s týmto typom komerčnej informácie,“ uviedla predsedníčka RVR, Marta Danielová.
Nové pravidlá platia od 1. novembra 2017: „Aby sa diváci s novým označovaním zoznámili a privykli si naň, počas prechodného obdobia budú vysielatelia programy sprevádzať textovou informáciou o umiestnení produktov a zároveň piktogramom. Od 1. januára bude postačovať len ich označenie piktogramom PP,“ doplnila Danielová.
Dohodu podpísali generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník, šéf TV Markíza Matthias Settele, generálny riaditeľ TV JOJ Marcel Grega, riaditeľ pre externé vzťahy TA3 Igor Čekirda a predsedníčka RVR Marta Danielová.
mh
Zdroj: Teraz.sk, Foto: Pavol Ďurčo TASR