stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Acknowledgement of the goals and activities of the IMEC
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Pedagogičky FMK UCM hodnotili inovatívne stratégie v boji proti dezinformáciám na medzinárodnom podujatí WMGIC x NATO v USA

8. novembra 2024Monika Hossova

Dňa 1. novembra 2024 sa pedagogičky z Fakulty masmediálnej komunikácie UCM, dr. Vladimíra Hladíková a dr. Anna Hurajová už po tretíkrát zúčastnili prestížneho medzinárodného podujatia WMGIC x NATO Countering Disinformation Challenge, organizovaného univerzitou William & Mary vo Virgínii, USA.

William & Mary Global Innovation Challenge (WMGIC) je organizácia, ktorá organizuje súťaže v riešení prípadových štúdií zameraných na medzinárodný rozvoj a bezpečnosť. Tieto súťaže podporujú interdisciplinárnu spoluprácu a umožňujú študentom navrhovať inovatívne riešenia globálnych výziev. Organizácia WMGIC bola založená v roku 2017 a poskytuje vysokoškolským študentom na celom svete platformu na otvorenú spoluprácu a diskusiu s rovesníkmi, pedagógmi a erudovanými odborníkmi s cieľom analyzovať a vytvárať udržateľné a škálovateľné riešenia. Súťaž zvyšuje znalosti študentov o prípadových štúdiách, koncepte design thinking, holistickej udržateľnosti, mediálnej gramotnosti, inovatívnych procesoch a politickom podnikaní.

Členky a členova hodnotiacej komisie tento rok komplexne posudzovali návrhy a stratégie zamerané na boj proti dezinformáciám v rámci viacerých tematických kategórií, konkrétne čistej energie, verejného zdravia, sexizmu a rodovo podmieneného násilia, terorizmu, vojny medzi Ruskom a Ukrajinou, ľudských práv a umelej inteligencie. Dr. Hladíková a Dr. Hurajová hodnotili návrhy v kategórii ľudských práv, pričom využili aj svoje odborné skúsenosti a znalosti nielen z oblasti mediálnych štúdií, ale i z činností realizovaných v rámci Pracovnej skupiny pre rodovú rovnosť na FMK UCM v Trnave.

Na podujatí WMGIC x NATO Countering Disinformation Challenge bolo hodnotenie návrhov založené na piatich kľúčových kritériách: realizovateľnosť a efektívnosť, kreativita, ochrana súkromia, udržateľnosť a fiškálny pragmatizmus. Tieto kritériá umožnili posúdiť návrhy komplexne, od ich praktickej realizovateľnosti až po dlhodobý potenciál a etické aspekty v oblasti ochrany súkromia.

Toto podujatie umožnilo účastníkom diskutovať o problematike dezinformácií s expertmi z rôznych krajín, predstaviť vlastné aktivity a projekty a vzájomne sa inšpirovať. Pedagogičky prezentovali výsledky aktuálne riešeného projektu KEGA č. 025UCM-4/2023 s názvom „Riziká a príležitosti (online) vzdelávania v čase technologickej interferencie“, čím prispeli k jeho zviditeľneniu na globálnej úrovni. Účasť na WMGIC x NATO Challenge opätovne potvrdila dôležitosť rozvoja kritického myslenia a mediálnej gramotnosti v dnešnom digitálnom svete, čo je kľúčové pri riešení výziev súvisiacich s dezinformáciami. Viac informácií nájdete na stránke WMGIC.

Zdroj obrázka: WMGIC

Zdroj: VH

Related Articles

Fakulta masmediálnej komunikácie sa stáva členom UNESCO-UNAOC UNITWIN

13. mája 2015viktoria.kolcako

Študentská esej: Mesiace bez mobilu – moja skúsenosť s digitálnym detoxom

28. marca 2025Monika Hossova

BULHARSKO

28. januára 2016norbert.vrabec


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.