stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Polovica Slovákov sa už niekedy snažila zoznámiť online

7. februára 2019Monika Hossova

Cez internet sa už pokúsilo zoznámiť či nadviazať romantický vzťah až 49 % Slovákov využívajúcich internet. Respondenti tvrdia, že najlepšou formou na nadviazanie kontaktov je služba Pokec.sk, v Česku vedie Badoo. Aplikácia Tinder sa na Slovensku ani v Čechách príliš neosvedčila. Výsledky sumarizuje výskum Nielsen Admosphere realizovaný na Slovensku a v Česku. Vzorku tvorilo samostatne päťsto respondentov zo Slovenského a  päťsto z Českého národného panelu. Všetci tvorili z aktívnu internetovú populáciu, ktorá je staršia ako 15 rokov.

Výskum ukázal, že skupiny 15–34 ročných (online sa už niekedy zoznámilo 57 % z nich) sú v tejto činnosti porovnateľne aktívny, ako aj opýtaní vo veku 35–44 rokov. Z tejto vzorky vyskúšalo lásku cez internet až 58 % z nich. Zo skupiny nad 45 rokov sa už niekedy zoznámilo prostredníctvom internetu 30 % respondentov. Česi za Slovákmi zaostávajú o 7 %.

23 % opýtaných, ktorí majú skúsenosť s nadviazaním vzťahu online, je najlepšou službou Pokec.sk. Na druhom mieste bol web Badoo (11 %). V rebríčku je sociálna sieť Facebook, ktorá je spolu so Zoznamka.sk ideálna k účelu zoznámenia podľa 7 % opýtaných.

Mobilná aplikácia Tinder využíva geografickú polohu ľudí, sa na Slovensku ani v Česku zatiaľ neteší príliš veľkému záujmu. Podľa výskumu ju aktívne využívajú len 2 % Slovákov aj Čechov, 10 % ju používalo v minulosti. Tinder používajú skôr mladší, než starší opýtaní. Tri štvrtiny Slovákov aj Čechov Tinder nepoužívajú, a ani ho neplánujú v budúcnosti využívať.

Zdroj: Nielsen Admosphere

lb

Related Articles

Férová nadácia O2 vracia rozum na internet

4. júna 2021Monika Hossova

Vďaka internetu môže byť novinárom každý

7. mája 2017viktoria.kolcako

6 spôsobov, ako môžete pomôcť zastaviť šírenie dezinformácií na internete

24. augusta 2020Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.