Novela sprísňuje ochranu maloletých a pravidlá pre reklamu prostredníctvom 30-percentných kvót na európske videá na požiadanie. Smernica sa bude týkať prevádzkovateľov televízneho vysielania, resp. platforiem, ktoré prinášajú zdieľané videá a priame prenosy, napr.: Netflix, YouTube či Facebook.
Za legislatívnu úpravu hlasovalo 452 poslancov, 132 bolo proti a 65 sa zdržalo hlasovania. Poskytovatelia audiovizuálnych mediálnych služieb budú zodpovední za prijatie opatrení voči obsah podnecujúci násilie, nenávisť a terorizmus. Obsah s bezdôvodným násilím či pornografiou bude podliehať najprísnejším pravidlám.Táto právna úprava nezavádza povinnosť automatického filtrovania obsahu pred nahratím do katalógu platformy. Iba povinnosť platforiem vytvoriť ľahko použiteľný systém, ktorý užívateľom umožní rýchle nahlásenie škodlivého obsahu.
Novelizovaná smernica obsahuje prísnejšie pravidlá v oblasti umiestňovania produktov v televíznych programoch určených pre deti, a taktiež obsahu dostupného prostredníctvom platforiem ponúkajúcich videá na požiadanie. Poskytovatelia audiovizuálnych mediálnych služieb nesmú používať získané dáta na účely komerčného využitia vrátane profilovania a cielenej reklamy.
V smernici sú spomenuté prísnejšie pravidlá pre reklamy. Tie by mala tvoriť maximálne 20 percent denného vysielania (v čase od 06.00 do 18.00 h). Smernica ruší doterajšie obmedzenie trvania reklamy na 12 minút počas každej hodiny, a takisto maximálne 20 percent hlavného vysielacieho času (od 18.00 h do polnoci).
Poslanci Európskeho parlamentu presadili, aby 30 percent obsahu v katalógoch platforiem ponúkajúcich videá na požiadanie tvorili európske diela. Malo by to prispieť k rozvoju európskej audiovizuálnej produkcie. Pred vstupom do platnosti musí smernicu schváliť Rada ministrov. Členské štáty EÚ budú mať následne 21 mesiacov na zavedenie nových predpisov do vnútroštátnej legislatívy.
Zdroj a foto: TASR
lb