stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Poslanci Európskeho parlamentu schválili novelu smernice o AV službách na požiadanie

3. októbra 2018Monika Hossova

Novela sprísňuje ochranu maloletých a pravidlá pre reklamu prostredníctvom 30-percentných kvót na európske videá na požiadanie. Smernica sa bude týkať prevádzkovateľov televízneho vysielania, resp. platforiem, ktoré prinášajú zdieľané videá a priame prenosy, napr.: Netflix, YouTube či Facebook.

Za legislatívnu úpravu hlasovalo 452 poslancov, 132 bolo proti a 65 sa zdržalo hlasovania. Poskytovatelia audiovizuálnych mediálnych služieb budú zodpovední za prijatie opatrení voči obsah podnecujúci násilie, nenávisť a terorizmus. Obsah s bezdôvodným násilím či pornografiou bude podliehať najprísnejším pravidlám.Táto právna úprava nezavádza povinnosť automatického filtrovania obsahu pred nahratím do katalógu platformy. Iba povinnosť platforiem vytvoriť ľahko použiteľný systém, ktorý užívateľom umožní rýchle nahlásenie škodlivého obsahu.

Novelizovaná smernica obsahuje prísnejšie pravidlá v oblasti umiestňovania produktov v televíznych programoch určených pre deti, a taktiež obsahu dostupného prostredníctvom platforiem ponúkajúcich videá na požiadanie. Poskytovatelia audiovizuálnych mediálnych služieb nesmú používať získané dáta na účely komerčného využitia vrátane profilovania a cielenej reklamy.

V smernici sú spomenuté prísnejšie pravidlá pre reklamy. Tie by mala tvoriť maximálne 20 percent denného vysielania (v čase od 06.00 do 18.00 h). Smernica ruší doterajšie obmedzenie trvania reklamy na 12 minút počas každej hodiny, a takisto maximálne 20 percent hlavného vysielacieho času (od 18.00 h do polnoci).

Poslanci Európskeho parlamentu presadili, aby 30 percent obsahu v katalógoch platforiem ponúkajúcich videá na požiadanie tvorili európske diela. Malo by to prispieť k rozvoju európskej audiovizuálnej produkcie. Pred vstupom do platnosti musí smernicu schváliť Rada ministrov. Členské štáty EÚ budú mať následne 21 mesiacov na zavedenie nových predpisov do vnútroštátnej legislatívy.

Zdroj a foto: TASR

lb

Related Articles

Európa, ktorá chráni: EÚ intenzívnejšie zakročí proti dezinformáciám

8. decembra 2018Monika Hossova

EÚ podporí slobodu a pluralizmus médií

3. marca 2020Monika Hossova

Facebook zavedie prísnejšie pravidlá pre politickú reklamu

16. januára 2019Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.