stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Projekt Fenomény sveta zaujal

9. novembra 2018Monika Hossova

Viac ako 700 základných škôl a osemročných gymnázií sa zaregistrovalo do projektu Expedícia Fenomény sveta od neziskovej organizácie EDULAB. Projekt je zameraný na medzipredmetovú výučbu. Využíva inovatívne vzdelávacie postupy a materiály, vrátane interaktívnych lekcií a vzdelávacích videí od britskej televízie BBC. Vzdelávacie materiály tvorí kombinácia tlačených materiálov a online zdrojov, ktoré autorsky pripravili skúsení slovenskí pedagógovia. Na hodinách môžu vznikať zážitkové vzdelávacie situácie, kde sa ťažisko aktivít prenáša na žiaka alebo tím žiakov.

V projekte sú využívané obľúbené vzdelávacie metódy, ako napríklad rolové hry, bádateľské aktivity, rovesnícke vzdelávanie, gamifikácia (vzdelávanie pomocou hier), dramatizácia a podobne. Vzdelávací koncept je v projekte postavený tak, aby žiaci na hodinách prežívali pomyselnú vzdelávaciu expedíciu, ktorá je skôr dobrodružnou cestou za poznaním, než nudným učením. V projekte by sa mali využívať digitálne technológie, mobily či tablety, pretože tím autorov ich využitie vo výučbe považuje za samozrejmosť. Sú presvedčení, že patria do školy rovnako, ako do každodenného života.

Školy, ktoré sa do projektu zapoja, majú bezplatne na výber jeden z 5 balíkov materiálov s medzipredmetovými témami: voda, slnko, vzduch, kultúra a komunikácia. Každý z nich obsahuje kompletnú metodickú podporu pre učiteľa, prístup k interaktívnym aktivitám, ako aj k špičkovým videám od britskej televízie BBC. Školy sa do projektu môžu stále zaregistrovať, a to až do 30. novembra 2018.

Partnermi projektu Expedícia Fenomény sveta sú okrem Tatra banky a Panta Rhei aj BUBO, Snowparadise, Sony, NAY a Huawei.

Zdroj a foto: TASR

lb

Related Articles

Malá finančná akadémia s Kozmixom: projekt finančnej gramotnosti pre žiakov 3. a 4. ročníka ZŠ

21. februára 2017viktoria.kolcako

Projekt Moja prvá škola bude pokračovať aj budúci rok

19. decembra 2016viktoria.kolcako

Učitelia z EDULAB-u prinášajú do škôl inovatívny projekt

10. októbra 2018Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.