Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/9/f/9fd5c483-d723-4e1a-a2d0-4ed8a7af7d31/medialnavychova.sk/web/wp-content/themes/Zephyr/framework/templates/blog/single-post.php on line 56
Projekt Mediálna výchova od pasívnych konzumentov k aktívnym tvorcom je schválený novým programom Európskej komisie Erasmus plus. Jeho koordinátorom je slovenská škola Stredná priemyselná škola (SPŠ) vo Svidníku. Program zapája do spolupráce partnerské školy z Portugalska, Talianska, Grécka a Španielska.
„Napriek tomu, že žiadna z týchto škôl nemá skúsenosti s vyučovaním mediálnej výchovy, tému pokladáme za veľmi aktuálnu a potrebnú pre súčasné fungovanie škôl, ako aj pre profesionálny rast pedagógov, ktorý by mal byť v súlade s potrebami a záujmami študentov,“ približuje pedagogička Darina Kocúrová zo SPŠ Svidník.
Medzinárodný charakter tohto projektu napomôže zúčastneným nahliadnuť do problematiky mediálnej výchovy, porovnať ju a zlúčiť odlišnosti jednotlivých krajín v postoji k mediálnej výchove a jej implementácii v školách stredoškolského vzdelávania.
„Hlavným zámerom projektu je vytvoriť tzv. „banku“ učebných materiálov, nápadov a prezentácií zrealizovaných výstupov žiakov prostredníctvom webovej stránky European Media Education Lab, ktorá bude prístupná širokej verejnosti.
Učebné plány budú zamerané na praktické vyučovanie mediálnej výchovy s využitím rôznych mediálnych foriem. Ich validita a obsah budú pred zverejnením online otestované počas spoločných krátkodobých stretnutí našich žiakov vo vopred dohodnutej krajine, ako aj individuálne v jednotlivých partnerských školách, či už v rámci bežného vyučovania alebo počas mimoškolských aktivít a krúžkov,“ vysvetľuje Darina Kocúrová.
Webová stránka ponúkne možnosť aj iným učiteľom zverejňovať svoje materiály a podeliť sa so svojimi skúsenosťami s vyučovaním mediálnej výchovy. Pred samotným zostavovaním učebných materiálov, ktoré sú hlavným cieľom projektu, chce škola zistiť rozdiely týkajúce sa mediálnej výchovy a jej implementácie v jednotlivých zúčastnených krajinách, ako aj získať prvotné informácie o postoji učiteľov k tejto tematike. Preto vytvorila dotazník, ktorý bol zostavený v anglickom jazyku a následne preložený do všetkých piatich jazykov krajín participujúcich na tomto projekte.
„Momentálne zbierame údaje online formou. Veľmi by sme ocenili aktívny prístup a zapojenie učiteľov stredných škôl do tohto prieskumu,“ uviedla školská kordinátorka projektu Darina Kocúrová
Dôležitou súčasťou prieskumu sú informácie o problematike mediálnej výchovy zo strany žiakov. Preto škola pripravila aj dotazník zameraný na získanie informácií o žiackych postojoch k danej téme.
Cieľom je získať informácie týkajúce sa vnímania potrieb mediálnej výchovy na školách, na obsah mediálnych tém a formy ich záujmu, ako aj na frekvenciu ich využívania a potrebu zverejňovania svojich postojov a názorov s použitím rôznych mediálnych foriem.
„Dotazník sme sa rozhodli ponechať v anglickom jazyku pre všetky školy, keďže je zameraný na stredoškolských študentov,“ vysvetľuje koordinátorka.
Online informácie o práci na projekte, o jednotlivých zrealizovaných aktivitách a stretnutiach môžete sledovať na webovej stránke projektu.