stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Vyhodnotenie súťaže Ako identifikovať a brániť sa účinkom falošných správ a mediálnych manipulácií

19. apríla 2018Monika Hossova

Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave vyhlásila v roku 2017 celoslovenskú súťaž s názvom Ako identifikovať a brániť sa účinkom falošných správ a mediálnych manipulácií. Primárnym cieľom súťaže bola aktivizácia študentov, zvýšenie ich záujmu o mediálnu výchovu, podpora rozvoja ich kritického myslenia a tvorivých schopností.

Zapojenie sa do tejto aktivity malo zároveň posilniť komunikačné a analytické zručnosti, kompetencie k riešeniu problémov, kritického myslenia a schopnosti aktívne vyhľadávať, vyhodnocovať a využívať informácie a mediálne obsahy. Súťaže sa mohli zúčastniť študenti všetkých typov stredných škôl a vysokých škôl so sídlom v Slovenskej republike. Súťaže sa mohli zúčastniť jednotlivci alebo skupiny študentov.

Všetky súťažné práce hodnotila 5 členná porota zložená z rešpektovaných odborníkov pôsobiacich v akademickej a mediálnej oblasti. Súťažilo sa v dvoch kategóriách, pričom poradie bolo vyhodnotené podľa súčtu bodov, ktoré príslušný súťažný príspevok získal od jednotlivých porotcov. Každý príspevok porotcovia hodnotili na bodovej škále od 0 do 100 bodov (0 = najnižšie hodnotenie a 100 = najvyššie hodnotenie).

Na základe rozhodnutia súťažnej poroty sú výsledky v jednotlivých kategóriách nasledovné:

Kategória 1: Špeciálne tematické číslo školského alebo mládežníckeho časopisu zamerané na problematiku šírenia falošných správ, dezinformácií, propagandy, mediálnej manipulácie a podobné témy.
1. miesto: SOŠ hotelových služieb a obchodu, Jabloňová 1351, 960 01 Zvolen
2. miesto: Gymnázium Senecká 2, 90201 Pezinok
3. miesto: FMK UCM v Trnave (študijný program VZME, 2. roč.)
4. miesto: Gymnázium sv. Moniky, Tarasa Ševčenka 1, 08001 Prešov
5. miesto: Prvé slovenské literárne gymnázium, Železničná 260, 05001 Revúca

Kategória 2: Krátke video zamerané na problematiku šírenia falošných správ, dezinformácií, propagandy, mediálnej manipulácie a podobné témy.
1. miesto: Gymnázium sv. Moniky, Tarasa Ševčenka 1, 08001 Prešov
2. miesto: Stredná zdravotnícka škola v Nitre, Farská 23, 95050 Nitra (video Posledná lož)
3. miesto: Stredná odborná škola obchodu a služieb, Komárno, Budovateľská 32, 84501 Komárno
4. miesto: Gymnázium Jozefa Lettricha, Ul. J. Lewttricha 2, 03601 Martin
5. miesto: Stredná zdravotnícka škola v Nitre, Farská 23, 95050 Nitra (video Hoax TV)
6. miesto: Gymnázium, Hubeného 23, 83408 Bratislava

Ocenení účastníci súťaže získavajú certifikát potvrdzujúci ich aktívnu účasť v súťaži a umiestnenie v príslušnej kategórie súťaže.  V závislosti od svojho umiestnenia  výhercovia získajú aj finančné výhry a balíky odbornej literatúry z oblasti médií a mediálnej výchovy. Ceny a certifikáty budú súťažiacim osobne odovzdané počas medzinárodnej konferencie Megatrendy a médiá 2018, ktorá sa koná na Smolenickom zámku už 24. apríla 2018.

Ocenené príspevky do súťaže si môžete pozrieť tu:

Kategória 1: Špeciálne tematické číslo školského alebo mládežníckeho časopisu zamerané na problematiku šírenia falošných správ, dezinformácií, propagandy, mediálnej manipulácie a podobné témy.

1. miesto:

SOŠ hotelových služieb a obchodu, Jabloňová 1351, 960 01 Zvolen
Počet bodov: 395

2. miesto:
Gymnázium Senecká 2, 90201 Pezinok
Počet bodov: 355

3. miesto:
FMK UCM v Trnave (študijný program VZME, 2. roč.)
Počet bodov: 335
4. miesto:
Gymnázium sv. Moniky, Tarasa Ševčenka 1, 08001 Prešov
Počet bodov: 320
5. miesto:
Prvé slovenské literárne gymnázium, Železničná 260, 05001 Revúca
Počet bodov: 300
Kategória 2: Krátke video zamerané na problematiku šírenia falošných správ, dezinformácií, propagandy, mediálnej manipulácie a podobné témy.

1. miesto:

Gymnázium sv. Moniky, Tarasa Ševčenka 1, 08001 Prešov
Počet bodov: 412

2. miesto:
Stredná zdravotnícka škola v Nitre, Farská 23, 95050 Nitra
Počet bodov: 305

3. miesto:
Stredná odborná škola obchodu a služieb, Komárno, Budovateľská 32, 84501 Komárno
Počet bodov: 301
4. miesto:
Gymnázium Jozefa Lettricha, Ul. J. Lewttricha 2, 03601 Martin
Počet bodov: 285
5. miesto:
Stredná zdravotnícka škola v Nitre, Farská 23, 95050 Nitra (video Hoax TV)
Počet bodov: 280
6. miesto:
Gymnázium, Hubeného 23, 83408 Bratislava
Počet bodov: 270

Related Articles

Rádio Aetter delí od udelenia frekvencie už len kúsok

18. apríla 2017viktoria.kolcako

13.ročník konferencie Marketing Identity sa niesol v duchu témy Značky, ktoré milujeme

14. novembra 2016viktoria.kolcako

Doktorandská škola ECREA 2015 v Brémach

24. augusta 2015viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.