Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/9/f/9fd5c483-d723-4e1a-a2d0-4ed8a7af7d31/medialnavychova.sk/web/wp-content/themes/Zephyr/framework/templates/blog/single-post.php on line 56
V druhom čísle odborného študentského časopisu Media Literacy Student Magazine sa príspevky zaoberajú problematikou digitálnych hier, detskéhých televíznych programov, rodových stereotypov v reklame i product placementu.
„Príspevky publikované v novom čísle časopisu Media Litercy Student Magazine prevažne informujú o výsledkoch študentských prieskumných aktivít. Závery z nich okrem iného opätovne potvrdzujú potrebu intenzívneho mediálneho vzdelávania, mediálneho výchovného pôsobenia vo formálnom i neformálnom prostredí,“ vysvetľuje v úvodníku členka redakčnej rady Petra Polievková.
V prvom zo siedmich príspevkov sa autorka Adriana Šrůtková venuje téme medií, ktoré sú prostriedkami formovania hodnôt mladých ľudí. V prieskume on-line prostredia sociálnej siete Facebook sa zamerala na prezentáciu hodnôt a ponúka obraz o tom, akým spôsobom on-line generácia využíva najmodernejšie spôsoby komunikácie a spôsoby vyjadrovania názorov, postojov a myšlienok. Marián Chovanec ponúka vo svojej štúdii pohľad na súčasný mediálny výskum v oblasti mediálnych účinkov. Na problematiku pozitívnych a negatívnych aspektov digitálnych hier sa zamerela autorka Júlia Oleárová. Výchovnú funkciu vo vysielaní pre deti a mládež približuje vo svojom príspevku Edukatívna funkcia médií – mýtus a realita autor Denis Uhlík. Podporu pôvodnej tvorby vo verejnoprávnej RTVS v rokoch 2000 – 2013 zmapovala Nikoleta Šuleková.
Michaela Pavlíková približuje problematiku marketingového nástroja – product placementu. Analyzuje umiestňovanie produktov v troch slovenských programoch a oboznamuje čitateľa so zákonnou reguláciou product placementu na Slovensku aj v zahraničí. Poslednou študentskou štúdiou je príspevok zameraný na archetypy a stereotypy v reklame. Prostredníctvom mediálneho výskumu TV Markíza a s ním súvisiacou analýzou reklamných komunikátov autorka Iveta Karnišová sprostredkúva pozorovanie reálneho stavu využívania archetypov a stereotypov v reklamnej praxi.
„Časopis, zdá sa, začína napĺňať svoj cieľ – stáva sa miestom pre iniciatívnych a ambicióznych študentov a, navyše, stáva sa priestorom pre získavanie podnetných názorov (nielen) o problematike mediálnej výchovy, mediálnej gramotnosti. Neraz práve akademicky ešte nezaťažený študentský pohľad je iniciátorom zamyslenia sa o možnostiach vnímania problematiky z iných, možno i netradičných, perspektív,“ dodáva Polievková.
Viac informácií o publikovaní v časopise nájdete tu. Uzávierka ďalšieho čísla je 31. 03. 2015.
Prečítajte si druhé číslo časopisu v elektronickej verzii: