stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/9/f/9fd5c483-d723-4e1a-a2d0-4ed8a7af7d31/medialnavychova.sk/web/wp-content/themes/Zephyr/framework/templates/blog/single-post.php on line 56

Vyšlo nové číslo časopisu Media Literacy Student Magazine

10. marca 2015viktoria.kolcako

V druhom čísle odborného študentského časopisu Media Literacy Student Magazine sa príspevky zaoberajú problematikou digitálnych hier, detskéhých televíznych programov, rodových stereotypov v reklame i product placementu.

ID-100264020

„Príspevky publikované v novom čísle časopisu Media Litercy Student Magazine prevažne informujú o výsledkoch študentských prieskumných aktivít. Závery z nich okrem iného opätovne potvrdzujú potrebu intenzívneho mediálneho vzdelávania, mediálneho výchovného pôsobenia vo formálnom i neformálnom prostredí,“ vysvetľuje v úvodníku členka redakčnej rady Petra Polievková.

V prvom zo siedmich príspevkov sa autorka Adriana Šrůtková venuje téme medií, ktoré sú prostriedkami formovania hodnôt mladých ľudí. V prieskume on-line prostredia sociálnej siete Facebook sa zamerala na prezentáciu hodnôt a ponúka obraz o tom, akým spôsobom on-line generácia využíva najmodernejšie spôsoby komunikácie a spôsoby vyjadrovania názorov, postojov a myšlienok. Marián Chovanec ponúka vo svojej štúdii pohľad na súčasný mediálny výskum v oblasti mediálnych účinkov. Na problematiku pozitívnych a negatívnych aspektov digitálnych hier sa zamerela autorka Júlia Oleárová. Výchovnú funkciu vo vysielaní pre deti a mládež približuje vo svojom príspevku Edukatívna funkcia médií – mýtus a realita autor Denis Uhlík. Podporu pôvodnej tvorby vo verejnoprávnej RTVS v rokoch 2000 – 2013 zmapovala Nikoleta Šuleková.

ID-100258027Michaela Pavlíková približuje problematiku marketingového nástroja – product placementu. Analyzuje umiestňovanie produktov v troch slovenských programoch a oboznamuje čitateľa so zákonnou reguláciou product placementu na Slovensku aj v zahraničí. Poslednou študentskou štúdiou je príspevok zameraný na archetypy a stereotypy v reklame. Prostredníctvom mediálneho výskumu TV Markíza a s ním súvisiacou analýzou reklamných komunikátov autorka Iveta Karnišová sprostredkúva pozorovanie reálneho stavu využívania archetypov a stereotypov v reklamnej praxi.

„Časopis, zdá sa, začína napĺňať svoj cieľ – stáva sa miestom pre iniciatívnych a ambicióznych študentov a, navyše, stáva sa priestorom pre získavanie podnetných názorov (nielen) o problematike mediálnej výchovy, mediálnej gramotnosti. Neraz práve akademicky ešte nezaťažený študentský pohľad je iniciátorom zamyslenia sa o možnostiach vnímania problematiky z iných, možno i netradičných, perspektív,“ dodáva Polievková.

Viac informácií o publikovaní v časopise nájdete tu. Uzávierka ďalšieho čísla je 31. 03. 2015.

Prečítajte si druhé číslo časopisu v elektronickej verzii:

 

Related Articles

Študentská esej: Dokonalosť na sociálnych sieťach – pravda alebo ilúzia?

7. marca 2025Monika Hossova

ICILS 2023 – výsledky medzinárodnej štúdie počítačovej a informačnej gramotnosti žiakov ôsmeho ročníka

13. novembra 2024Monika Hossova

SLOVENSKO

28. januára 2016norbert.vrabec


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.