Harvadská univerzita nedávno zrušila prijatie niekoľkých študentov pre ich nevhodné správanie na sociálnych sieťach. Nádejní študenti na svojich profiloch zdieľali nevhodné a posmešné príspevky k témam holokaustu, menšinám, sexuálnemu zneužívaniu detí či násiliu. Táto udalosť otvorila diskusiu o vplyve sociálnych sietí na skutočný život mladých ľudí.
Podľa The New York Times, trávia tínedžeri v online prostredí približne 9 hodín denne. Mnohí z nich si uvedomujú možný negatívny dopad zdieľaných a publikovaných príspevkov na ich skutočný život, a preto sa snažia chrániť – napr. vytváraním si pseudonymov či používaním skrátených a upravených verzií vlastných mien. Často sa tiež stáva, že mladí majú dva profily na rovnakej sociálnej sieti, pričom jeden je určený širšej skupine sledovateľov a druhý je súkromný, určený len pre úzky okruh priateľov. Takýmto spôsobom si súčasní tínedžeri zabezpečujú určitú anonymitu a možnosť zdieľať a publikovať veci, ktoré naozaj chcú, no verejnosť, škola či zamestnávateľ by ich mohli "odsúdiť". Vedú tak akýsi tajný sociálny život.
Podľa výskumu Kalifornskej univerzity sa mladí často správajú neopatrne, a to najmä z dôvodu vidiny akejsi prestíže a množstva "lajkov". Podľa výskumu tejto univerzity, až 86 % detí uvádza, že rady o správaní sa v online prostredí dostávajú predovšetkým od rodičov. Na druhej strane však až 30 % detí tvrdí, že rodičia o ich aktivitách na sociálnych sieťach a na internete nevedia takmer nič.
V týchto prípadoch je nevyhnutné zdôrazniť potrebu rodičovskej mediácie a mediálnej výchovy už od ranného veku. Stále jasnejšie sa však ukazuje, že takéto vedenie detí je potrebné aj neskôr, u tínedžerov. Tak ako je správna socializácia potrebná v skutočnom svete, tak je nevyhnutná aj v online prostredí.
Zdroj: nytimes.sk, Foto: Flickr-seo ninjax