stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Francúzske médiá bojujú proti dezinformáciám

2. marca 2017viktoria.kolcako

CrossCheck je nová internetová platforma, ktorá slúži pre overovanie informácií a vyvracanie nepravdivých tvrdení. Ide o projekt 37 francúzskych i medzinárodných médií, ktorý 1. marca 2017 spustila mediálna sieť First Draft v spolupráci s Googlom, s cieľom bojovať proti dezinformáciám, ktoré by mohli narušiť nadchádzajúce prezidentské voľby vo Francúzsku. 

Cieľom projektu je selekcia zavádzajúcich informácií a ich následné uvádzanie na pravú mieru. Fungovanie platformy CrossCheck je jednoduché. Ak sa čitateľ stretne s obsahom, ktorý považuje za sporný a je potrebné ho overiť, nahlási tento obsah prostredníctvom formuláru na webovej stránke CrossCheck. Partneri projektu potom preskúmajú tieto tvrdenia a otázky verejnosti, ako aj často vyhľadávané príspevky. Editor následne spíše sumár a priebeh verifikácie informácií, ktorý prechádza kontrolou viacerých zapojených redaktorov. Závery o overovaných tvrdeniach a informáciách zverejní na stránke CrossCheck agentúra AFP. Všetky uverejnené overené príspevky je možné zdieľať na sociálnych sieťach a šíriť tak overené, prípadne opravené informácie. 

"Musíme reagovať spoločne a CrossCheck je v tomto smere významných krokom," hovorí Michéle Léridon, riaditeľ spravodajstva agentúry AFP. Partnermi projektu sú okrem celoštátnych a regionálnych médií aj Google, agentúra AFP či Facebook. V prípade úspešnosti bude projekt pokračovať aj po francúzskych prezidentských voľbách.

Zdroj: https://firstdraftnews.com/crosscheck-starts/, Foto: Pixabay, CrossCheck

Related Articles

Facebook bude školiť ľudí v oblasti digitálnych kompetencií

25. januára 2018viktoria.kolcako

Facebook bude upozorňovať ľudí na dezinformácie o koronavíruse

17. apríla 2020Monika Hossova

S programom Google Career Certificates získajú jeho absolventi potrebné digitálne zručnosti uplatniteľné v praxi

18. marca 2021Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.