stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Francúzske médiá bojujú proti dezinformáciám

2. marca 2017viktoria.kolcako

CrossCheck je nová internetová platforma, ktorá slúži pre overovanie informácií a vyvracanie nepravdivých tvrdení. Ide o projekt 37 francúzskych i medzinárodných médií, ktorý 1. marca 2017 spustila mediálna sieť First Draft v spolupráci s Googlom, s cieľom bojovať proti dezinformáciám, ktoré by mohli narušiť nadchádzajúce prezidentské voľby vo Francúzsku. 

Cieľom projektu je selekcia zavádzajúcich informácií a ich následné uvádzanie na pravú mieru. Fungovanie platformy CrossCheck je jednoduché. Ak sa čitateľ stretne s obsahom, ktorý považuje za sporný a je potrebné ho overiť, nahlási tento obsah prostredníctvom formuláru na webovej stránke CrossCheck. Partneri projektu potom preskúmajú tieto tvrdenia a otázky verejnosti, ako aj často vyhľadávané príspevky. Editor následne spíše sumár a priebeh verifikácie informácií, ktorý prechádza kontrolou viacerých zapojených redaktorov. Závery o overovaných tvrdeniach a informáciách zverejní na stránke CrossCheck agentúra AFP. Všetky uverejnené overené príspevky je možné zdieľať na sociálnych sieťach a šíriť tak overené, prípadne opravené informácie. 

"Musíme reagovať spoločne a CrossCheck je v tomto smere významných krokom," hovorí Michéle Léridon, riaditeľ spravodajstva agentúry AFP. Partnermi projektu sú okrem celoštátnych a regionálnych médií aj Google, agentúra AFP či Facebook. V prípade úspešnosti bude projekt pokračovať aj po francúzskych prezidentských voľbách.

Zdroj: https://firstdraftnews.com/crosscheck-starts/, Foto: Pixabay, CrossCheck

Related Articles

Európa, ktorá chráni: EÚ intenzívnejšie zakročí proti dezinformáciám

8. decembra 2018Monika Hossova

Aj Ty v IT umožní 5-tisíc dievčatám nahliadnuť do sveta programovania

15. marca 2018Monika Hossova

OZ Ľudia proti rasizmu spustilo interaktívny portál Argumentuj.sk

31. mája 2018Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.